معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه علم سلاح اصلی در مقابله با دشمنان است، گفت: راه‌اندازی پژوهشگاه قرآن و حدیث اهمیت فراوانی دارد، چراکه نشانه رشد و بالندگی علمی ایران است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمد مهدی‌نژاد نوری دوشنبه‌شب در مراسم افتتاحیه پژوهشگاه قرآن و حدیث که در سالن همایش‌های موسسه دارالحدیث قم برگزار شد، اظهار کرد: باید بر توان داخلی برای پیشرفت ایران اسلامی تکیه کنیم.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی سرآمد بسیاری از کشورها در مبحث توسعه علمی است و دشمنان هم به این حقیقت اعتراف دارند به طوری که دولت آمریکا به نشریات علمی آمریکایی دستور داده است مقالات دانشمندان ایرانی را به چاپ نرسانند.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم با بیان اینکه علم سلاح اصلی ما خواهد بود، گفت: اقدام برای راه‌اندازی پژوهشگاه قرآن و حدیث دارای اهمیت فراوانی است زیرا نشانه رشد و بالندگی علمی در موضوعی است که امروز نیاز جدی کشور ما در توسعه کیفی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از دو میلیون نفر از دانشجویان کشور در رشته‌های علوم انسانی مشغول به تحصیل هستند و لازم است با توجه به معارف قرآنی و اسلامی به تربیت و هدایت آنها بپردازیم.

مهدی‌نژاد نوری با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تکیه بر توان داخلی در مقام عمل عنوان داشت: ابتدا باید تئوری‌پردازی صحیح داشت و سپس عملکرد مثبت بر آن اساس را طراحی کنیم.

معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم خاطرنشان کرد: باید همانطور که مراجع تقلید تاکید کرده‌اند پرچم اسلام را در سراسر جهان به اهتزاز درآوریم./س

برچسب ها: قم ، علم ، سلاح ، مهم ، مقابل ، دشمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.