مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان بر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ایجاد یادمان‌های شهدا در استان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  محمدرضا شرف‌بیانی دوشنبه شب در جلسه کمیته‌های کشوری زائرین کاروان‌ها، یادمان‌ها و خادمین راهیان نور در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان  در سنندج اظهار کرد: استان کردستان با داشتن تعداد نقاط ایثار و شهادت بسیار، متاسفانه تعداد اندکی نقطه یادمانی وجود ندارد.

وی افزود: استان کردستان با داشتن 28 هزار کیلومتر وسعت دارای 2 هزار منطقه یادمانی ایثار و شهادت است یعنی به ازای هر 14 کیلومتر خاک کردستان، یک نقطه یادمان وجود دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان کار در زمینه حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را یک کار فرهنگی و جهادی دانست و افزود: مسئولان استانی و مردم باید در این زمینه بسیج شوند تا بتوانند در این راستا گام‌های مؤثری بردارند.

وی تصریح کرد: از چهار جهت که وارد استان کردستان شویم رزمگاه و یادمان‌های زیادی از شهدا وجود دارد و آنچه که لازم است ساخت این یادمان‌ها و انتقال آن رشادت‌های رزمندگان و فلسفه دفاع مقدس به نسل جوان است.

شرف‌بیانی با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند اطلاع‌رسانی و قلم فرسایی است، اضافه کرد: باید نقاط یادمان شهدای استان احیا شود چرا که این نقاط با یادمان‌های جنوب کشور تفاوت اساسی دارد و نیازمند برجسته‌سازی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان بهترین راه برای زنده‌ماندن یاد و خاطره شهدا، احیای یادمان شهدا و نگاه به عزت و عظمت آنان عنوان کرد.

شرف‌بیانی از دفاع مقدس به عنوان برگ زرینی در دفتر افتخارات ملت ایران نام برد و افزود: حفظ و انتقال ارزش‌های آن دوران موجب ماندگاری انقلاب می‌شود.

وی استان کردستان را نماد اقتدار دفاع مقدس ذکر کرد و افزود: ملت ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی در راستای دفاع از انقلاب و ارزش‌های والای آن از تمام داشته‌های خود گذشتند که نسل امروز ما باید از دستاوردهای آنان حفاظت کند.

شرف‌بیانی در پایان به نقش و جایگاه استان در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دلاورمردان کردستانی در طول این دوران، فراز و نشیب‌های زیادی را پشت‌سر گذاشتند تا برگ زرینی برای همیشه در کارنامه خود داشته باشند./ج1

برچسب ها: شهدا ، دفاع ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.