هوای اردبیل و سایر نقاط کوهستانی این استان با نفوذ جریان هوای پرفشار شمالی در نیمه تابستان سرد شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/  با شروع وزش باد از جانب شمال شرق دمای هوا در اردبیل رو به کاهش نهاده و رفته رفته با تشدید سرعت باد و افزایش تراکم ابر و مه در آسمان بر میزان سرمای هوا در منطقه افزوده شده است.

دیروز در حالیکه بیش از سه ساعت به غروب آفتاب باقی بود حرکت سریع موجی از ابرهای کم ارتفاع که با هسته هایی از ابرهای بارانزا در سطوح میانی جو همراهی داشتند آسمان اردبیل را تیره و تار کرده و رفته رفته بر تراکم ابر و مه در آسمان افزوده شد.
هوای اردبیل در نیمه مرداد ماه جلوه هایی از پاییز را برای ساکنان منطقه به تماشا گذاشته است و آنان که از ابتدای شروع فصل گرما به غیر از چند روز از هوای اغلب خنک و ملایم برخوردار بوده اند اینک با افزوده شدن بر سرمای هوا به استفاده از لباس های ضخیم روی آورده اند.


انتظار می رود که با نفوذ هرچه بیشتر مرکز شاخه پرفشار سرد سطح زمین به منطقه هوا بیش از این نیز سرد و با تقویت جریان های ناپایدار در سطوح میانی جو بارندگی ها شروع شوند.


دمای فعلی هوا در ایستگاه مرکزی هواشناسی اردبیل 15 درجه سلسیوس (سانتیگراد) ثبت شده است ولی انتظار می رود که در ساعات آینده ساکنان این شهر دمای هشت درجه را نیز تجربه نمایند.


استقرار هوای سرد و ابری در این فصل از سال جمع زیادی از مسافران تابستانی را که این روزها با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و در پیش بودن عید سعید فطر در اردبیل به سر می برند شادمان و در عین حال شگفت زده نموده است.

کارشناسان هواشناسی اردبیل پیش بینی کرده اند که این شرایط جوی با شدت بیشتر در روز سه شنبه تا روز چهارشنبه این هفته ادامه می یابد.

در این مدت بارش باران در نقاطی از استان اردبیل دور از انتظار نیست/س.




برچسب ها: اردبیل ، سرد ، شدن ، هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.