معاون طرح و توسعه برق منطقه‌ای حراسان گفت: به منظور مقابله با محدودیت‌های نقدینگی بازنگزی اساسی در اجرای پست‌های 132 کیلو ولت در شرکت برق منطقه‌ای خراسان صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مهدی سعادتمند ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تثبیت قیمت حامل‌های انر‍ژی که از سال 1383 اعمال شده است و سبب ایجاد محدودیت‌های شدید نقدینگی شده و در کنار آن مشکلاتی که تحریم‌ها ایجاد کرده شرکت برق منطقه‌ای خراسان تصمیم به بازنگری اساسی در اجرای پست‌های 132 کیو ولت گرفت.

وی با اشاره به وجود کارکنان با تجربه و متخصص در صنعت برق خراسان اظهار داشت: بازنگری در طرح‌های پست توسط تیمی متشکل از مشاوران و کارشناسان ذی‌ربط از همکاران شرکت و با محوریت دانشگاه فردوسی انجام شد که هدف از این بررسی‌ها، کاهش هزینه‌ها و کاهش زمان اجرا با حفظ استانداردهای موجود بود.

معاون طرح و توسعه برق منطقه‌ای حراسان ادامه داد: بیشترین تغییرات جاصل شده در این بازنگری‌ها مربوط به تغییر در ابعاد زمین مورد نیاز، اصلاح فوندانسیون تجهیزات، کانال‌ها و اتاق کنترل و همچنین چیدمان تجهیزات و بخش کنترل و حفاظت است.

وی افزود: پیش از این پست‌های 132 کیلو ولت در زمین‌هایی به ابعاد 80×80 یا 100×100 متر اجرا می‌شد که با طرحی که از سوی برق خراسان ارائه شده می‌توان پست‌های کانونشنال در زمینی به مساحت هزار و 200 متر مربع اجرا کرد که با کاهش 80 درصدی در مساحت زمین و همچنین با تغییر در آرایش تجهیزات نصب شده حداقل 30 درصد از کل هزینه اجرای پست‌ها را کاهش داده است.

سعادتمند تصریح کرد: با توجه به کاهش قابل توجه ابعاد، امکان اجرای پست به صورت مسقف نیز وجود دارد که خود مزایای زیادی در کاهش هزینه‌های بهره‌برداری و کاهش حوادث و ملاحظات پدافند غیر عامل دارد.

وی به اجرای دو پست مسقف در شهرک گلبهار مشهد و شهرک صنعتی بیرجند در استان خراسان‌جنوبی اشاره کرد و گفت: میزان پیشرفت پست مسقف گلبهار بیش از 70 درصد و بیرجند 50 درصد بوده اسد.

معاون طرح و توسعه برق منطقه‌ای خراسان با بیان اینکه شهر مشهد دارای 15 پست 132 کیلو ولت است، خاطرنشان کرد: تا سال 1404 در طرح جامع شهر مشهد 30 پست 132 کیلو ولت عمدتا به صورت GIS پیش‌بینی شده که با توجه به مشکلات تامین تجهیزات GIS این امکان به وجود آمده که تعدادی از پست‌ها به این روش اجرا شود.

وی گفت: در حال حاضر شهر مشهد دارای شش پست 132 کیلو ولت GIS است که دو پست GIS نیز در حال اجرا است./ج1

برچسب ها: وات ، پست ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.