فردي که با جعل عنوان در صفحات اجتماعي فيس بوک طعمه خود را براي ربودن عتيقه شناسايي مي کرد، توسط پليس تهران شناسايي دستگير شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ يکي از هموطنان تهراني چند روز گذشته به کلانتري 125 يوسف‌آباد مراجعه کرد و از  سرقت عتيقه جاتش توسط کارمند سفارت روسيه خبرداد.

مالباخته به ماموران گفت: در صفحات فيس بوک با فردي به هويت آندره آشنا شدم که خود را کارمند سفير روسيه معرفي کرد و بيان داشت که مي‌تواند به راحتي شرايط خروج از کشور ايران را برايم فراهم کند.

وي ادامه داد: آندره که با نشان دادن کارت ديپلماتيک و مسلط بودن به زبان روسي، اطمينان مرا به دست ‌آورده بود، وارد خانه‌ام شد و در يک اقدام غافيلگيرانه عتيقه جات منزلم را به سرقت برد.

دو حوزه پليس فتا و حوزه پليس پيشگيري تهران بزرگ اقدامات مشترک خود را در خصوص اين پرونده آغاز کردند و پس از چندين روز فعاليت مشخص شد که اين فرد به هويت بشير و اسم ايراني نيما (20 ساله)، کارمند قلابي سفارت روسيه بوده و از سارقان تحت تعقيب پليس مي‌باشد.

همچنين در ادامه بررسي ها ماموران زبده تهران دريافتند که اين فرد در مسکو به دنيا آمده و در سن 17 سالگي به ايران آمده و پس از حضور در ايران سرقت‌هاي عتيقه را آغاز کرده است و اکثرا طعمه خود را از داخل شبکه فيس بوک شناسايي مي‌کند.

در حالي که هويت متهم براي پليس احراز شده بود، ماموران در يک عمليات شبانه متهم را در حين تردد با خودروي شخصي در يکي از اتوبان‌هاي تهران شناسايي و دستگير کردند.

پس از انتقال متهم به مقر، دربازرسي بدني  چندين فقره شناسنامه ، کارت گذرنامه ، برگ ابلاغ دادگاه عمومي و دو عدد کارت ديپلماتيک جعلي کشف گرديد.

در نهايت متهم پس از اعتراف به جرم خود در اختيار مقام قضايي قرار گرفت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار