یک کارشناس تغذیه معتقد است، پرخوری بعد از ماه رمضان زمینه اضافه وزن را فراهم می کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


مریم شیرمستی گفت: از آنجاییکه دستگاه گوارش افراد در ماه رمضان به 15 تا 16 ساعت خالی ماندن در روز عادت کرده، نباید بعد از این ماه دوباره پرخوری آغاز و در مصرف مواد غذایی زیاده روی شود.

وی ادامه داد: بعد از اتمام ماه رمضان باید تعداد وعده های غذایی را در طی روز بیشتر کنیم، اما حجم مواد غذایی مصرفی در هر وعده را کم کنیم.

این کارشناس تغذیه با اشاره به کاهش آب بدن در ماه رمضان، افزود: بعد از تمام شدن این ماه و عادی شدن روال تغذیه، لازم است مصرف مایعات بیشتر شود، اما این میزان مصرف بین وعده های متعدد تقسیم شود.

شیرمستی ادامه داد: بهتر است از مایعاتی چون آب ولرم، دمنوش های گیاهی، چایی کم رنگ، خاکشیر و ... برای جبران آب از دست رفته بدن استفاده کرد.

وی تاکید کرد: بعد از پایان ماه رمضان هر دو ساعت یک بار یک وعده غذایی سبک شامل شیر، مغزها، میوه و ... در نظر گرفته شود.

به گفته این کارشناس تغذیه از آنجاییکه در ماه رمضان سوخت و ساز بدن کاهش یافته است، پرخوری بعد از این ماه زمینه اضافه شدن وزن را فراهم می کند.

شیرمستی با اشاره به اینکه برخی از افراد با تمام شدن ماه رمضان در بدن خود احساس کمبود ویتامین می کنند، یاداوری کرد: مصرف ویتامین تنها با تشخیص و تجویز پزشک و یا کارشناس تغذیه باید صورت گیرد و افراد از مصرف خودسرانه ویتامین ها خودداری کنند/س

برچسب ها: کرمانشاه ، وزن ، اضافه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.