پانزدهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران درارمنستان، از چهارم تا هفتم مهرماه در شهر ایروان پایتخت ارمنستان ، برگزار خواهد شد .

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی ، پانزدهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران درارمنستان؛ این نمایشگاه از سوی اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان و با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران ، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران و سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می شود .

قرار است در پانزدهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران درارمنستان؛ تجار ، بازرگانان، صادرکنندگان و صاحبان بنگاههای اقتصادی کشورمان؛ محصولات ، تولیدات ، خدمات و کالاهای صادراتی خود را عرضه و ارائه کنند .

معرفی توانمندیهای صادرتی ایران در حوزه های مختلف کالائی و خدماتی ، جذب بازار های جدید برای عرضه کالا و خدمات ، آشنائی بازرگانان و صادرکنندگان ایرانی با زمینه های اقتصادی ارمنستان، جذب سرمایه گذار ارمنستانی و ارائه پتانسیل ها و توانمندیهای واحدهای تولیدی و صنعتی ایران ، برخی از اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام شده است .

کشور ارمنستان دارای موقعیت جغرافیایی ، ژئوپلیتیکی و ژئواکونومیکی مناسبی است و پل ارتباطی اروپا و آسیا محسوب می شود . این کشور با داشتن زمینه و موقعیت های فراوان جهت تجارت ، سرمایه گذاری ، حمل و نقل و ارائه خدمات مختلف تجاری و بازگانی ؛ محل مناسبی برای برپائی نمایشگاه های اختصاصی بین دیگر کشورها است . از این و با توجه به حضور مقامات بلند پایه بازرگانی و تجاری، بازرگانان، تجار و صنعتگران ایرانی و ارمنستانی و همچنین اطلاع رسانی گسترده در کشور ارمنستان، برگزاری پانزدهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران درارمنستان، یک فرصت ایده آل برای بازرگانان و تجار کشورمان خواهد بود تا آنان با ارائه دستاوردها و توانمندیهای خود ؛ زمینه تجارت و صادرات پایدار و بلند مدت ایرانی در این کشور را فراهم آورند.

حجم مبادلات تجاری ایران و ارمنستان در حالا حاضر سالانه بیش از 380 میلیون دلار است که 90 درصد این رقم صادرات کالاهای ایرانی به ارمنستان است در واقع تراز تجاری ایران به ارمنستان مثبت 90 درصد مبادلات تجاری است .

بر اساس توافق های صورت گرفته بین دو کشور ، قرار است این رقم به یک میلیارد دلار در سال افزایش یابد.

ماشین آلات و تجهیزات ، مصالح ساختمانی ، کاشی ، سرامیک ، قیر برخی از کالاهای صادراتی ایران به ارمنستان است .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار