ائتلاف ناهمگوني از مخالفان تونسي خود را براي برگزاري تجمعي بزرگ براي سه شنبه شب آماده مي کند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، مخالفان قصد دارند در اين تجمع برکناري دولت تحت رهبري اسلام‌گرايان النهضه را که هر گونه استعفايي را براي خروج از بحران کنوني در اين کشور رد مي کند، درخواست کنند.
اين بحران در تونس با ترور يکي از مخالفان و همچنين حملات افراطيون مسلح تشديد شده است .
هدف از اين تجمع که براي ساعت 21 به وقت محلي (20 به وقت گرينويچ) پيش بيني شده است، استعفاي دولت و انحلال مجلس ملي موسسان پس از ترور محمد براهمي از رهبران چپگراي مخالف دولت است که 25 ژوئيه کشته شد و مخالفان آن را به جريان اسلام‌گراي اين کشور نسبت مي دهند.
مرکز اتحاديه اي بزرگ يو جي تي که بيش از نيم ميليون عضو دارد از مردم تونس خواسته است در اين راهپيمايي ضد دولتي شرکت کنند.
اين اتحاديه بزرگ در عين حال مخالف انحلال مجلس ملي موسسان است که حدود دو سال پيش تشکيل شد اما هنوز نتوانسته است قانون اساسي را تصويب کند.
اتحاديه صاحبان صنايع تونس موسوم به اوتيکا نيز درخواست خود را براي تشکيل دولتي مرکب از فن سالاران براي خارج شدن تونس از بحران سياسي کنوني تکرار کرد.
 راشد غنوشي رهبر النهضه در گفتگو با روزنامه لاپرس تونس اعلام کرد درخواست هاي افراطي از جمله انحلال دولت که اعتماد پارلمان را از طريق تظاهرات به دست آورد ، وجود دارد.
وي گفت: در نظام هاي دموکراتيک ، تظاهرات دولت ها را تغيير نمي دهد ، اين در نظام هاي ديکتاتوري است که تظاهرات مي تواند رژيمي را ساقط کند.







برچسب ها: بین الملل ، تونس ، تجمع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار