داروخانه ها با در اختیار گذاشتن داروهاي مورد نیاز بیماران مراحل تغییر قیمت دارو عملا عصای دست نظام سلامت بوده و خدمات مطلوبی را طی 5 ماهه اول امسال ارائه دادند.

دکتر شهاب الدین جنیدی، دبیر انجمن داروسازان تهران با اشاره به تغییر قیمت ها و افزایش سرمایه در گردش جهت کل بازار دارویی کشور به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:  با توجه به اینکه برخی از سازمان های بیمه گر در پرداخت مطالبات داروخانه ها بین 4 تا 6 ماه  تاخیر دارند همچنین با در نظر گرفتن افزایش قیمتی که در  چند ماه اخیر شاهد بودیم گزارشي از عدم ارائه دارو توسط داروخانه ها به بیماران نداشتیم.

 وی افزود: عمده نیازهای بیماران که به داروخانه ها ارائه می شد با دریافت خدمات دارویی مطلوب پاسخ داده شده است.

 وی در پاسخ  به این سئوال كه داروخانه ها دارو را احتکار کرده و اظهار نظر برخی از مسئولان  که از ارائه نوع داخلی آن به بیماران خودداری می کنند گفت: در برخی از مواقع تجویز پزشک برند خاصی از داروست که در صورت عدم وجود می تواند با داروی فرمول مشخص داخلی آن جایگزین شود.

 وی ادامه داد: این اظهار نظر که داروخانه جهت ارائه داروی خارجی از فروش فرم ایرانی آن خودداری می کند غیر کارشناسی بوده و ارائه خدمات دارویی مطلوب طی 5 ماهه اول امسال با وجود تمامی شرایط نا مساعد گواه این مطلب است.

وی خاطر نشان ساخت : صنعت دارویی و داروخانه ها با تمامی مشکلات موجود در این عرصه تمام همت و تلاش خود را به کار گرفتند تا نیازهای دارویی بیماران را تا حد ممکن برطرف کنند و از ارائه هیچ نوع خدمتی دریغ نکردند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار