مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: بهترین عامران به معروف و نهی از منکر خبرنگاران هستند.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران، یدالله جوانی امروز در اصفهان در مورد جایگاه خبرنگار در جامعه امروزی اظهار داشت: باید از منظرهای گوناگونی در مورد این جایگاه سخن گفت؛ اما امروزه ما بسته به شرایط جامعه دینی که در آن زندگی می‌کنیم باید با مطالعه کردن آموزه‌های دینی تعریف نقش خبرنگار را در جامعه برای مردم شرح دهیم.

وی با مثبت ارزشمند خواندن این جایگاه از نظر آموزه‌های دینی اسلام افزود: به عنوان مثال خداوند در قرآن کریم یکی از ویژگی‌های انسان‌های سعادتمند را دعوت ‌کننده به حق می‌نامد و می‌گوید یک انسان مومن واقعی در جامعه مردم را دعوت به حق و صبر می‌کند.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به دو مقوله در بین اصحاب رسانه به خصوص در بین خبرنگاران گفت: خبرنگاران باید با استفاده از قلم خود، اخبار و گزارش‌های پرمحتوا از دعوت‌کنندگان به حق و حقیقت باشند.

جوانی با اشاره به مقوله اول در بین اصحاب رسانه ادامه داد: در یک جامعه اسلامی بهترین عامران به معروف و نهی از منکر خبرنگاران و اصحاب رسانه هستند که می‌توانند با گزارش‌های و خبرهای پر محتوا به پیشرفت جامعه اسلامی کمک شایانی نمایند.

این مسئول با بیان نقطه مقابل مقوله اول، متذکر شد: اگر در مقوله ونقطه دومی که مطرح کردیم، خبرنگار به مسائل، قوانین اطلاع رسانی و آموزه‌های دینی بی‌توجه باشد، می تواند در ایجاد انحراف و ترویج بی‌بندوباری ها دامن بزند.

وی با بیان اینکه نگاه غرب به رسانه و خبرنگار یک نگاه سودجویانه است، اضافه کرد: در غرب اگر خبرنگاری به رسالت اصلی خود و روشنگری حقایق بپردازد، مورد غضب نظام سرمایه‌داری قرار می‌گیرد، اما اگر خبرنگاری خلاف موضوع مطرح‌شده رفتار کند نه تنها مورد غضب قرار نمی‌گیرد بلکه به طور خاصی از او حمایت می‌شود.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه خبرنگار باید به اصول و آرمان‌های جامعه که در آن زندگی می‌کند پایبند باشد، متذکر شد: خبرنگار نباید دنبال منافع زودگذر باشد بلکه باید شئونات این عرصه خطیر را با کمال ادب و اخلاق حفظ و در انتشار اخبار و رویدادها حقیقت را زیر پا نگذارد.

جوانی با بیان اینکه امروزه نسبت به گذشته توجه به بخش اصحاب و رسانه لازم و ضروری است، اذعان داشت: با فراهم کردن امکانات لازم برای اصحاب رسانه است که می‌توان با جنگ نرم مقابله کرد، همچنین حمایت از این نیروی انسانی رسانه‌ای است، که می‌تواند امید دشمنان را در میدان جنگ نرم تبدیل به یاس و ناامیدی کند./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.