نشريه "اکونوميک تايمز" هندوستان در گزارشي با اشاره به شکست تحريم هاي ضد ايراني کشورهاي غربي در ايجاد مانع بر سر راه همکاري هاي اقتصادي جمهوري اسلامي ايران و هندوستان به افزايش واردات چاي ايران از هندوستان اشاره مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اکونوميک تايمز هندوستان، اين نشريه هندي در ادامه مي افزايد "واردات چاي ايران از هندوستان يکي از راههاي موثر در دور زدن تحريم هاي وضع شده عليه آن کشور براي نقل و انتقالات مالي و پولي بوده است بطوريکه در سال جاري ميلادي، ايران در حدود 20 ميليون کيلوگرم چاي از هندوستان خريداري کرده است." 

اين نشريه هندي در ادامه افزوده است "9 تن از نمايندگان ايراني در هندوستان مذاکراتي را با مقامات تجاري دولت هندوستان انجام داده اند و بر سر انتقال کشتي هاي باري از هندوستان به ايران به توافقاتي دست يافته اند. در نتيجه اين توافق تفاهم نامه اي بين انجمن چاي ايران و انجمن چاي هندوستان در ماه مارس سال 2013 ميلادي امضا شد که طبق آن دستيابي به حجم واردات 30 ميليون کيلوگرمي چاي ايران از هندوستان مورد موافقت طرفين قرار گرفت."

" رييس انجمن چاي هندوستان نيز در مورد افزايش صادرات چاي به ايران ابراز اميدواري کرده بود. اين موضوع به هندوستان کمک بسياري مي کند چرا که ارزش روپيه در مقابل دلار در سال جاري ميلادي کاهش يافته است."
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار