مايکل بلومبرگ: نيويورک در معرض خطر ورشکستگي

مايکل بلومبرگ شهردار نيويورک امروز هشدار داد اين شهر نيز همانند ديترويت با خطر واقعي ورشکستگي رو به روست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا؛ بلومبرگ گفت نيويورک همانند ديترويت زماني يکي از مراکز صنعتي در آمريکا بود اما از آنجايي که شرکت هاي صنعتي بزرگ به تدريج شروع به خارج شدن از شهرهاي بزرگ در آمريکا کردند ، نيويورک نيز شروع به متنوع کردن کارخانه ها کرد تا اين که بخواهد تنها به يک صنعت متکي باشد.

بلومبرگ در بازديد از يک کارخانه گفت:« بستر صنعتي ما در حال کاهش است اما بخش هاي ديگر اقتصادي مانند بخش مسکن توسعه يافته اند که اين موضوع کمي از فشارها را کاهش مي دهد.»
او گفت:« صنايع کوچک در اينجا منعکس کننده توسعه اي هستند که ما در متنوع کردن اقتصادمان طي 11 و نيم سال گذشته داشته ايم: فيلم و تلويزيون، هنر و فرهنگ، مد و طراحي ، علوم زيستي و مهندسي، رسانه هاي جديد و سرگرمي، توريسم و تکنولوژي.»

بلومبرگ در عين حال هشدار داد خطر سقوط اقتصادي براي نيويورک همچنان واقعي است و عوامل ايجاد اين خطر همان هايي هستند که در ديترويت مشاهده کرديم: افزايش مستمري و هزينه هاي بهداشتي.

ديترويت - بزرگترين شهر آمريکا - با اشاره به بيش از 18 ميليارد و 500 ميليون دلار بدهي در ماه ژوئيه - که نيمي از آن مربوط به مستمري ها و هزينه هاي بهداشتي بود - اعلام ورشکستگي کرد.
بلومبرگ گفت هزينه هاي مربوط به مستمري در نيويورک افزايش يافته و به شش ميليارد و 300 ميليون دلار در سال 2009 رسيد. اين رقم در سال 2002، يک ميليارد و 400 ميليون دلار بود.

وي افزود: شايد راه درازي مانده است تا به سرنوشت ديترويت دچار شويم اما با سقوط اقتصادي فاصله کمي داريم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار