مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گیلانغرب، کیفیت برنج تولیدی در این شهرستان را بالا ارزیابی کرد و گفت: به جرات می توان گفت که برنج تولیدی در این شهرستان در فهرست محصولات پاک قرار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصرت اله فلاحی گفت: امسال 80 هکتار از اراضی شهرستان گیلانغرب زیر کشت برنج رفته و پیش بینی می شود 184 تن برنج در این شهرستان تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گیلانغرب با بیان اینکه سال گذشته 150 تن برنج در این شهرستان تولید شده است، متوسط عملکرد برنج در این شهرستان را چهار تن شلتوک یا دو هزار و 300 کیلوگرم برنج سفید در هکتار دانست.

وی پیش بینی کرد: امسال تولیدات برنج بالغ بر 9 میلیارد ریال درآمدزایی برای  کشاورزان این شهرستان در پی داشته باشد.

فلاحی طعم خوب و خاصیت پخت بالا را از ویژگی های منحصر به فرد برنج تولیدی در این شهرستان برشمرد و گفت: از آنجایی که هیچ آفت و بیماری در مورد برنج در این شهرستان دیده نمی شود لذا از هیچ نوع سم و کودی نیز استفاده نمی شود و از این حیث به صراحت می توان گفت برنج تولیدی در این شهرستان در فهرست محصولات پاک قرار دارد.

به گفته فلاحی برنج در شهرستان گیلانغرب در اوایل تیرماه کشت شده و در اوایل آبان برداشت می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه  در سال های 84و 85 سطح زیر کشت برنج در این شهرستان تا 400 هکتار هم افزایش یافت، علت اصلی کاهش سطح زیر کشت برنج در این شهرستان را محدودیت های منابع آبی عنوان کرد و گفت: در صورت تامین منابع آبی از سدهای موجود سطح زیر کشت این محصول در آینده افزایش می یابد./ب


برچسب ها: اراضی ، زیرکشت ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.