نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: خبرنگاران ارگان توسعه‌یافتگی جامعه محسوب می‌شوند چرا که در پیشبرد امور همراه و یاوران مسئولان و مدیران اجرایی و تصمیم‌گیر هستند.

جلیل جعفری بنه خلخال امروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل با تبریک 17 مرداد ماه روز خبرنگار به فعالان عرصه قلم و خبر با بیان این مهم که باید خبرنگاران و روزنامه‌نگاران را از ارکان توسعه‌یافتگی تلقی کنیم، اظهار داشت: فعالیت‌های توسعه‌طلبانه و ایثارگرانه فعالان این صنف چه در رسانه‌های مکتوب و چه در رسانه‌های صوتی و تصویری باید ارج نهاده شود.

وی افزود: در بسیاری از مواقع این تلاشگران بی‌ادعا هستند که صادقانه و مجاهدانه راه را برای توسعه و حرکت رو به جلوی جامعه هموار می‌کنند.

مدیر مسئول هفته‌نامه سراسری توسعه و عدالت تصریح کرد: خبرنگاران حاملان پیام‌های مردم به مسئولان و رابطان صدیق در این حوزه هستند که باید از آنها به عنوان بانیان توسعه متوازن و جامع جوامع یاد کرد.

جعفری بنه خلخال گفت: این روز که به بهانه شهادت جانسوز و ایثارگرانه شهید محمود صارمی نامگذاری شده است فرصت و بهانه‌ای مناسب و درخور توجه است تا اهمیت کار و سختی و ارزشی بالای اقدام جسورانه یک خبرنگار را مورد توجه قرار داده و تلاش مجاهدانه آنها را مورد توجه و تقدیر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران از ارکان توسعه‌یافتگی محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: این رکن چند پایه و اصل دارد که صداقت، شجاعت و سختکوشی از مولفه‌های مهم و ارزشمند آن است.

نماینده مردم خلخال یادآور شد: از وزیر آینده ارشاد نیز در برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌های خود در هنگام بررسی صلاحیت و رای اعتماد درخواست خواهیم کرد تا به دغدغه‌های این صنف پر تلاش توجه جدی کرده و با راهکار درست، نه شعار دادن در عمل بتواند بخش عظیمی از این مشکلات و نارسایی‌ها را از دوش خبرنگاران بردارد.

وی تاکید کرد: اهمیت و جایگاهی که رسانه‌ها و خبرنگاران در عصر معاصر به عنوان یک نقش مجاهدانه ایفا می‌کنند بر همه کس روشن و مبرهن است که باید قدر و منزلت این فعالان بی‌ادعا را بیش از گذشته بدانیم.

جعفری بنه خلخال در ادامه با انتقاد از برخی غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها به تلاشگران این عرصه گفت: برای توسعه علوم و فنون و هر مسئله‌ای به سراغ خبر و کارگزاران اطلاع‌رسانی می‌رویم اما جای تاسف دارد که خود این تلاشگران و مجاهدان عرصه اطلاع‌رسانی و خبر‌رسانی مورد غفلت واقع شده‌اند/س.

برچسب ها: اردبیل ، روز ، خبرنگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.