کره شمالي دور جديد مذاکرات را در باره بازگشايي کائه سونگ به کره جنوبي پيشنهاد کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری شین‌هوا ؛ کره شمالی پیشنهاد کرد هفتمین دور مذاکرات با کره شمالی در مورد بازگشایی مجموعه صنعتی کائه‌سونگ 14 اوت (23 مرداد) برگزار شود.

این خبر را خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از کمیسیون وحدت صلح‌آمیز کره شمالی اعلام کرد. کره شمالی همچنین پذیرفت برای بازگشایی کائه‌سونگ تضمین‌های به کره جنوبی بدهد.

کمیته وحدت صلح‌آمیز کره متعلق به کره شمالی که به امور مربوط به روابط دو کره رسیدگی می کند اعلام کرد شرکت‌های کره جنوبی دسترسی کامل به مجموعه صنعتی کائه‌سونگ که در کره شمالی واقع است خواهند داشت.

پیونگ یانگ همچنین متعهد شد حضور اتباع کره شمالی را که در این مجموعه کار می کنند و امنیت کارمندان بلندپایه کره جنوبی را تضمین کند.

حدود 500 تبعه کره جنوبی از جمله شماری از صنعتکاران که در مجموعه صنعتی کائه‌سونگ کارگاه دارند صبح روز چهارشنبه نزدیک مرز با کره شمالی تظاهرات کردند و از سرگیری فعالیت این مجموعه صنعتی را خواستار شدند.

کره شمالی ماه آوریل در بحبوحه تنش‌ها با کره جنوبی مجموعه صنعتی کائه سونگ را تعطیل کرد.سئول چهارشنبه اعلام کرد به 123 شرکت کره جنوبی که در کائه سونگ فعالیت می کنند 250 میلیون دلار آمریکا خسارت می پردازد.
برچسب ها: کره ، شمالی ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار