مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری المپیاد بین المللی دانشجویی ریاضی و شیمی از20 تا 25 مردادماه در اصفهان خبر داد.



حسین توکلی در گفتگو با گروه استانهاباشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تیم پنج نفره ریاضی و تیم پنچ نفره شیمی ایران به همراه تیم های کشورهای روسیه، چین، پاکستان، قزاقستان، سوریه، تاتارستان و ونزوئلا از 20 تا 25 مردادماه در اصفهان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

توکلی ادامه داد: تیم های شرکت کننده در المپیاد بین المللی ریاضی و شیمی در روزهای 21 و 22 مردادماه برابر با 13 و 14 آگوست 2013 رقابت خواهند کرد.

وی افزود: آزمون المپیاد ریاضی شامل دروس آنالیز ریاضی،آنالیز عددی ، جبر، خطی، جبر و یا تحقیق در عملیات و آزمون المپیاد شیمی شامل دروس شیمی، فیزیک ، شیمی معدنی، شیمی عالی، شیمی تجزیه و آنالیز دستگاهی است.

توکلی گفت: داوری و تصحیح اوراق و اعلام نتایج المپیاد توسط سازمان سنجش کشور و با همکاری 16 نفر از استاتید برجسته ایرانی و 12 استاد خارجی انجام می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مراسم اختتامیه المپیاد بین المللی دانشجویی ریاضی وشیمی پنج شنبه 24 مردادماه در اصفهان برگزار می شود و به تیم های ایرانی و خارجی که بالاترین نمره علمی را کسب کرده باشند مدال طلا ،نقره و برنز به همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

توکلی اظهار داشت: در این اردوی پنچ روزه بازدید از اماکن تاریخی با همکاری سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان و بازید از کارخانه ذوب آهن برای مهمامان خارجی پیش بینی شده است ./ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.