یکی از واحدهای فناور پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه موفق به طراحی و ساخت دستگاه کاهش مصرف انرژی الکتریکی در کامپیوتر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سامان فتاحپور، مدیر عامل یکی از واحدهای فعال پارک علم و فناوری کرمانشاه در خصوص طراحی و ساخت سیستم های کاهش دهنده مصرف انرژی الکتریکی در کامپیوتر گفت: کاهش مصرف انرژی در کامپیوتر از ویژگی های اصلی طرح ما می باشد.

وی در ادامه افزود: در بسیاری از سازمان ها کامپیوتر وسیله ای است که از آن به طور متداول و دائم استفاده می شود، دستگاهی که ما توانستیم اختراع نماییم قابلیت این را دارد که حدود 40 درصد مصرف انژی مصرفی در کامپیوتر را کاهش دهد.

 مدیر عامل شرکت خلاقیت های نوین سامان گفت: بحمد اله در این حوزه توانسته ایم در سال 2010 در مسابقات اختراعات کشور سویس مدال طلا و برنز و در آلمان جایزه ویژه وزارت علوم رمانی را کسب کنم.

فتاحپور گفت: خوشبختانه بسیاری از سازمان ها و ادارت از طرح سیستم های کاهش دهنده مصرف انرژی الکتریکی در کامپیوتر استقبال کردند که این امر نیز به یقین یک سود آوری قابل توجهی را برای سازمان ها در کشور به همراه خواهد داشت.

وی گفت: درحال حاضر هفت نفر در این حوزه مشغول به فعالیت هستند و امید می رود بعد از به تولید انبوه رسیدن طرح حدود 70 نفر در استان اشتغالزایی داشته باشیم.

 این مبتکر کرمانشاهی در ادامه افزود: طرح حاضر هنوز به شکل یک واحد صنعتی در نیامده است.

وی در پایان گفت: پارک علم و فناوری کرمانشاه برای رسیدن به هدف اصلی این مجموعه کمک های شایان توجهی داشته است و جا دارد که از مدیریت قابل تحسین این مجموعه تقدیر و تشکر کنم./س

 

برچسب ها: ساخت ، دستگاه ، کاهش انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.