طرح پيشنهادي بيمه مرکزي به مجلس شوراي اسلامي براي اجباري‌ شدن بيمه حوادث از بزرگ‌ترين دستاورد اين نهاد در سال هاي اخير است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره کل روابط عمومي بيمه مرکزي ، موسوي لارگاني، نماينده مجلس شوراي اسلامي و عضو کميته مالي - پولي کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اين مطلب گفت : در زندگي شهري با انواع تهديدها روبه‌رو هستيم، تهديدها و حوادثي که به ‌صورت طبيعي يا به علت بروز برخي موارد ناشي از فقر استاندارد‌سازي در ساخت‌وسازها به وقوع مي‌پيوندند و آتش‌سوزي و زلزله از بزرگ‌ترين تهديدهايي است که هر جامعه اي با آن روبروست. 

وي افزود : اگر به ريسک‌ها و خطرهايي که در اطرافمان وجود دارد، واکنش نشان نمي‌دهيم، به علت نبود آگاهي در اين زمينه است و اگر اطلاعات خود را افزايش دهيم، ديگر بي‌تفاوت نخواهيم بود و در جهت حفظ اموال و سرمايه‌اي که براي آن زحمت کشيده شده است ، کوشا خواهيم بود.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس گفت : چند سال است که مديران و مسئولان در باره خطر زلزله در تهران اطلاع‌رساني مي‌کنند و مردم به خطري که آنها را تهديد مي‌کند، کم توجه هستند.

اگر نمي‌توان براي ايمن‌سازي منزل اقدام کرد، پس بايد به زمان پس از حادثه فکر کرد و تدبيري انديشيد. 

موسوي لارگاني تاکيد کرد : در شهر تهران ، 85 درصد منازل بيمه نيست و حوادث هميشه به‌عنوان تهديدهايي جدي با آنها همراه است. 

وي خاطرنشان کرد: طرح پيشنهادي بيمه مرکزي و منابع برداشت حق بيمه اين بيمه‌نامه اجباري در حال بررسي است و اميدواريم به‌زودي به تصويب برسد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار