يکي از ويژگي هاي برجسته وي اين است که اهل شور و مشورت است و اين ويژگي ها مي‌تواند مشکلات شغلي و آينده وزارت را برطرف کند.

دکتر جباروند، رئيس بيمارستان چشم پزشکي فارابي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص اقدامات موثر دکتر هاشمي، وزير پيشنهادي وزارت بهداشت در دوره يازدهم در حوزه چشم پزشکي گفت: وي استاد تمام رشته چشم پزشکي دانشگاه علوم پزشکي تهران است و سابقه مدير گروهي چشم پزشکي دانشگاه تهران را داشتند.

وي اظهار داشت: وي سال ها رئيس بخش قرنيه بوده اند در حال حاضر نيز عضو هيات امناي بيمارستان فارابي هستند که در توسعه فضاهاي فيزيکي و برگزاري کنگره هاي علمي سهم بزرگي دارند.

دکتر جباروند با بيان اينکه اقدامات ايشان بسيار تاثير گذار بوده است گفت: وي در رشد علمي و توسعه فضاهاي فيزيکي بيمارسان فارابي نقش فعالي داشته اند و تمامي خدماتي که بيمارستان فارابي تاکنون ارائه داده است مرهون زحمات وي بوده است.

وي با بيان اينکه دکتر هاشمي يک شخصيت علمي توانا، برجسته و پيگير هست گفت: يکي از ويژگي هاي برجسته ايشان اين است که اهل شور و مشورت هست و تصدي سمت وزير بهداشت از جانب وي مي تواند مشکلات فعلي و آينده وزارت بهداشت را حل کند.

وي در خصوص عملکرد بارز دکتر هاشمي در عرصه چشم پزشکي گفت: وي يکي از محققين حوزه چشم پزشکي هستند و در آموزش چشم پزشکي و ارتقاي دانش چشم پزشکي کشور نقش بسزايي داشته اند در خدمت به مردم مناطق دوردست کمک هاي شاياني کرده اند و الگويي براي جامعه پزشکي کشور هستند که اميدواريم اين الگو در کشور تعميم پيدا کند.

وي در خصوص دستاوردهاي دکتر هاشمي در حوزه درمان باليني گفت: در اعمال جراحي پيوند قرنيه و اعمال جراحي کاتاراکت نقش بسزايي داشته اند.

وي تصريح کرد: آموزش اين اعمال جراحي يکي از مسائل مهم است که دکتر هاشمي در اين بين نيز نقش بسزايي داشته اند و براساس کارهاي  تحقيقاتي که انجام داده اند مقالات ايشان در مجله هاي خارجي به چاپ رسيده است.

وي با اشاره به ابداعات دکتر هاشمي در بيمارستان فارابي گفت: درمان قرنيه و سازمان قداميه يکي از ابداعات ايشان بوده است و همچنين در زمينه ليزر نيز به عنوان يکي از افراد موثر در آموزش درمان با ليزر به دستياران و فلوشيب ها محسوب مي شوند.

دکتر جباروند نقش دکتر هاشمي را در تهيه تجهيزات پزشکي بيمارستان گفت: ايشان در سال 1384 – 2 ميليون دلار اعتبار ارزي از دولت وقت گرفته و براي توسعه فضاي فيزيکي بيمارستان نيز اعتباري به ميزان 10 ميليارد تومان براي کارهاي اوليه از دولت دهم گرفتند.

وي در خصوص مقالات ارائه نشده توسط دکتر هاشمي گفت: بيشتر مقالات مرتبط با  رشته هاي تحصيلي ايشان و درباره عيوب انکساري و پيوند قرنيه بوده است که اغلب در مقالات آمريکايي و اروپايي به چاپ رسيده است.

جباروند با بيان اينکه دکتر هاشمي يکي از جراحان قابل و شايسته بيمارستان فارابي است گفت: ايشان عمل هاي بسيار خوبي را بر روي بيماران انجام ميدهد و تبحر خاصي در اين زمينه دارد و يکي از جراحان خوب بيمارستان فارابي محسوب مي شوند.

وي در پايان افزود: کيفيت اعمال جراحي و امار بالاي مراجعان و رضايت مندي بيماران بيانگر توانايي هاي بسيار زياد علمي و جراحي ايشان است و ايشان را فردي مناسب براي احراز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي دانست و اظهار اميدواري کرد که با راي نمايندگان به وي شاهد ارتقاي دانش پزشکي و رفع مشکلات اين حوزه و محروميت زدايي از کشور باشيم./ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار