يكي از طراحان نظام شبكه بهداشت و مراقبت هاي اوليه كشور معتقد است دكتر سيدحسن هاشمي مي تواند در نظام سلامت اصلاحات جدي ايجاد كند.

دكتر ملك افضلي، معاون اسبق بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در مجموع با سوابق، انگيزه ها و دلسوزي كه از دكتر هاشمي سراغ دارم معتقدم وي مي تواند با انتخاب معاونان و همكاران زبده موجب ايجاد يك ريفرم جدي در بخش هاي آموزش، درمان و بهداشت نظام سلامت كشور شود.

وي افزود: تجربه كارهاي تحقيقاتي خوب دكتر هاشمي در شاهرود و اقدامات بسيار خوبي كه در بيمارستان نور و بنياد نورآوران سلامت انجام داده اند نشان از توانايي هاي آموزشي و پژوهشي و درماني ايشان دارد.

وي ادامه داد: حتي در بازديدي كه از خانه هاي بهداشت جنوب تهران داشته اند شاهد انگيزه بالاي ايشان براي ايجاد اصلاحات در نظام شبكه و بهداشت كشور بوديم.

معاون اسبق بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي توجه به مراقب هاي اوليه، نظام ارجاع و برنامه پزشك خانواده را مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز مشكلات سلامت از روستاها به حاشيه نشيني در شهرها و مشكلات زندگي شهري و بيماري هاي غيرواگير سوق پيدا كرده است كه اميدواريم با برنامه ريزي و مديريت قوي مرتفع شود.
 
نوآوري و برنامه ريزي و بهره گيري از افراد نخبه
 
وي نوآوري و برنامه ريزي و بهره گيري از افراد نخبه را وي‍ژگي هاي مديريتي دكتر هاشمي در دبيرخانه شوراي آموزش پزشكي، تخصصي در زمان تصديگري اين دبيرخانه اعلام كرد و بيان داشت: مديريت دبيرخان اين شورا بسيار پيچيده و مهم است كه مواضع مستحكم، دقيق و علمي دكتر هاشمي در آن دوره نشان داد كه با يك برنامه ريزي موفق مي توان كارها را به خوبي پيش برد.
 
دكتر هاشمي بهترين گزينه براي تصدي وزارت بهداشت است
 
عضو هيأت مديره انجمن چشم پزشكي، دكتر سيد حسن هاشمي را بهترين گزينه براي تصدي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي دانست.

دكتر هرمز شمس گفت: دكتر سيدحسن هاشمي يكي از نادرترين افراد مدير و دانشمندي است كه بنده در عرصه پزشكي ديده­ام.

وي افزود: هوش و ذكاوت فوق العاده، تلاش وافر، پشتكار مستمر، مديريت قوي و فروتني از خصوصيات برجسته ايشان است.

سردبير مجله انجمن چشم پزشكي تأكيد كرد: تلاش هاي بي وقفه ايشان به عنوان مدير گروه چشم بيمارستان فارابي در بخش هاي مختلف از جمله بخش قرنيه و آموزش به دانشجويان بر هيچ كس پوشيده نيست.

فرزند مؤسس بيمارستان فارابي تهران، قطب چشم پزشكي كشور خاطر نشان كرد: بي اغراق مي گويم، تنها پدرم را سراغ دارم كه در حد ايشان بودند و مطمئنم اگر وزير بهداشت شوند موجب ايجاد تحوّل در اين وزارتخانه خواهند شد.
 
اقدامات پيشين دكتر هاشمي در وزارت بهداشت ماندگار شد
 
مدير كل سابق منابع انساني وزارت بهداشت گفت: ديدگاه ها، برنامه ها و اقدامات دكتر هاشمي در دوره اي كه وزارت بهداشت بودند، ماندگار شد.

دكتر غلامحسين صالحي زولاني نيز اظهار داشت: بحث هايي كه دكتر هاشمي در زمان دبيري شوراي آموزش پزشكي، تخصصي مطرح كردند همچون پيوند مديريت و دانش در عرصه پزشكي، انتشار كتابي در اين زمينه، ارائه سند عرضه منابع انساني در حوزه بهداشت و درمان، ايجاد زير ساخت هاي لازم مديريت توليدات علمي، به تعامل رساندن نيروهاي فني در حوزه نظام سلامت، هدايت صحيح منابع انساني و بازنگري علمي حوزه هاي تصميم گيري مرتبط با بخش آموزشي همه تبديل به اقدامات ماندگاري در حوزه نظام سلامت كشور شد.

وي به تربيت نيروي انساني توسط دكتر هاشمي اشاره كرد و گفت: ايشان در همان دوره مديريت موفق شان به تربيت چندين نيروي جوان پرداختند كه هم اكنون هر كدامشان يك مرجع مديريتي در حوزه كاري خودشان هستند.

وي پرهيز از تكرار تجربه هاي ناموفق پزشكي در عرصه بين الملل در داخل را يكي ديگر  از اقدامات و تاكيدات دكتر هاشمي اعلام كرد و بيان داشت: در مجموع با توجه به توانمندي هايي كه ايشان در عرصه پزشكي دارند و نيز با توجه به جايگاه اجتماعي ويژه بايد گفت: دشواري ها را پذيرفته و با رفتاري عالمانه و مسئولانه وارد عرصه نقش پذيري در بالاترين مقام عرصه نظام سلامت كشور شده اند كه اميد است موجب گشايش در مشكلات اين حوزه براي كشور و مردم شود.
 
 جو عمومی مجلس نسبت به دكتر هاشمي مثبت است
 
رییس فراکسیون سلامت مجلس گفت: دکتر هاشمی یک عنصر بسیجی و جهادی است و جوّ عمومی مجلس نیز نسبت به ایشان مثبت است.

دکتر عباسی گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جلسات متعددی در خدمت دکتر سیدحسن هاشمی وزیر پیشنهادی دولت یازدهم برای وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بوده است.

عضو کمیسيون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در این جلسات ایشان سوابق خوبی از خود ارائه داد و مشخص شد که علاوه بر کارهای خیری که انجام داده ومی دهند، فردی توانمند و دارای قدرت لازم برای ایجاد هماهنگی بین بخشی هستند.

دکتر عباسی بیان داشت: اصولاً حوزه نظام سلامت یک حیطه بسیار مهم و سرنوشت ساز برای کشور بوده و باید افراد قابل سکاندار آن باشند.

رییس فراکسیون سلامت مجلس گفت: دکتر هاشمی دیدگاه ها و برنامه های خود را برای اعضای کمیسوین تشریح کرده و در مجموع می توان گفت نقطه نظرات اعضای کمیسیون در خصوص وزارت ایشان مثبت است.
 
 قدرداني از دکتر روحانی به خاطر معرفی دکتر هاشمی
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نيز به خبرنگار ما گفت: دکتر سید حسن هاشمی گزینه وزارت بهداشت در دولت یازدهم هاشمی یک مدیر متقی، متعهد و توانمند است.

دکتر عابد فتاحی افزود: من از سال 71 نسبت به دکتر هاشمی آشنایی دارم و ایشان را به تقوی، تعهد، ایمان، توانمندی، مهارت و منحصر به فردبودن در عرصه پزشکی می­شناسم.

وی تاکید کرد: دکتر هاشمی در هر مصدری قرار داشته موفق عمل کرده است و شاهد خدمات بی شائبه و کارگشای وی در هر مسندی بوده ایم.

نماینده مردم ارومیه ادامه داد: من از دولت دکتر روحانی به خاطر معرفی دکتر هاشمی به عنوان وزیر بهداشت در این برهه حساس تشکر می کنم.

وی از حضور موثر دکتر هاشمی در جلسات کمیسیون بهداشت و درمان خبر داد و گفت: امیدواریم ایشان رای آورده و همکاری کمیسیون و وزارت بهداشت در دوره مدیریت ایشان مستحکم تر شود.
وی اظهار در خاتمه آرزو کرد دکتر هاشمی با رای حداکثری به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزیده شود.
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار