"عبدالله گل" رئيس جمهور ترکيه در پيام خود به مناسبت عيد فطر از احتمال گسترش مشکلات در منطقه ابراز نگراني و تاکيد کرد ترکيه همچنان در مقابل وقايع منطقه خونسردي خود را حفظ خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه زمان چاپ ترکيه، رئيس جمهور ترکيه ابراز اميدواري کرد ناآرامي ها در مصر پايان يابد و روند گذار به دموکراسي و برقراري آرامش در اين کشور با مشارکت همه طرف ها هرچه زودتر آغاز شود. 

رئيس جمهور ترکيه در بخش ديگري از پيام خود همبستگي بيشتر همه گروه ها و جناح ها را براي تهيه قانون اساسي جديد ترکيه و ادامه روند عضويت در اتحاديه اروپا خواستار شد. 

وي تاکيد کرد ، ترکيه بايد گام هايي براي رفع نواقص و توسعه دموکراسي بردارد و مسائل و مشکلات خود را به صورت منطقي و دموکراتيک حل کند. 

عبدالله گل گفت: اشتباهات گذشته نبايد تکرار شود. تنش ها و قطب بندي ها در گذشته موجب تلخ کامي ها شد  و به وجهه ترکيه لطمه زد. خواسته هاي اجتماعي  ، واکنش هاي دموکراتيک و اعتراضات مشروع بايد بدون توسل به خشونت و برهم زدن آرامش ، به صورت مسالمت آميز بيان شود. 

رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه نيز در پيام خود به مناسبت عيد فطر از اوضاع سوريه ،‌مصر و غزه ابراز نگراني و ابراز اميدواري کرد مسائل و رنج هاي مردم سوريه ،‌ مصر ، غزه ، تونس و‌ ليبي هر چه زودتر پايان يابد.

اردوغان گفت : ما به تلاش هاي خود در اين زمينه همچنان ادامه خواهيم داد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار