یکی از شبکه های تلویزیونی کره جنوبی به نقل از مقامات وزارت یکپارچه سازی اعلام کرد کره شمالی اعلام کرده است انتظار دارد گفتگوهای مربوط به بازگشایی مجموعه صنعتی مشترک دو کشور نتایج مثبتی داشته باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری شین هوا ؛ پیونگ یانگ این پیام را از طریق خطوط ارتباطی بین دو کره که در دفتر ارتباطی دو کشور در روستای پانمونجون قرار دارد به مقامات سئول منتقل کرد. وزارت یکپارچه سازی پیشتر اعلام کرد پیونگ یانگ ماموریت دفتر ارتباطی را بدون هر گونه درخواست و توضیحی تمدید کرده است. 

کره جنوبی و شمالی توافق کردند چهارشنبه هفته آینده هفتمین دور از گفتگوهای کاری دو کشور را در پارک صنعتی مشترک دو کشور در شهر مرزی کائسونگ برگزار کنند. این دو کشور که درباره شرایط مربوط به عادی سازی روابط اختلاف دارند از ماه ژوئن تا کنون شش دور گفتگوی بی نتیجه درباره بازگشایی این مجموعه برگزار کرده اند. کره شمالی روز قبل اعلام کرد پیونگ یانگ و سئول باید با همکاری دوجانبه از توقف فعالیت های این منطقه صنعتی مشترک جلوگیری کنند. 

کره جنوبی جلوگیری از تکرار پدیده توقف فعالیت های این مجموعه صنعتی را به عنوان پیش شرط بازگشایی این منطقه صنعتی اعلام کرده است.  اقدام ماه آوریل کره شمالی در خارج کردن 53 هزار نیروی کار از مجموعه صنعتی مشترک دو کشور باعث توقف فعالیت های این مجموعه شد. 123 شرکت کره جنوبی در این مجموعه صنعتی فعالیت می کنند. 
برچسب ها: کره ، شمالی ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار