وی ادامه داد: وجود سیستم تصمیم گیری متمرکز در نظام آموزش عالی کشور و ارتباط ضعیف آن با بخش اجرایی اقتصادی یکی از چالش های ارتباط بین صنعت و دانشگاه است.
وي اضافه کرد:عرضه کنندگان و تقاضاکنندگان دانش در قالب یک بازار ارتباط موفقی ایجاد مي کنند.
وي تصريح داد: برقراری ارتباط صحیح بین دانشگاه و بازار می تواند منجر به علامت دهی صحیح دانشگاه به بازار در تولید محصولات جدید و مورد نیاز باشد.
سامتی خاطرنشان کرد: جمع آوری اطلاعات مراکز پژوهشی و طبقه بندی مطالعات به منظور تجاری سازی آنها نخستین اقدام برای تجاری سازی دستاوردهاي پژوهشي است.