شکرچی زاده استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: با استفاده از تحقیقات بازاریابی می توان با مصرف کنندگان،تولید کنندگان و در کل باعموم مردم ارتباط برقرار کرد.
وي ادامه داد: تحقيقات بازاريابي پايه تبادل اطلاعات است.
اين استاد دانشگاه افزود: داشتن استراتژی صادرات،منابع سازمان،انگیزش سازمان،تعهد مدیریت ارشد،توانایی رقابت و آمادگی سازمان ، شش توانمندی بنگاهها برای صادرات است.
وی ادامه داد: مدیریت استراتژیک زاییده عصر تغییرات سریع است و می توان آن را یک نوع دیدگاه و فنی برای برنامه ریزی انعطاف پذیر در مقابل تغییرات سریع به شمار آورد.
شکرچي افزود:اگر به بازاری وارد شویم و نتوانستیم سهم بازار را بدست آوریم خروج از بازار بدون تقبل هزینه های اضافی امکان پذیر نخواهد بود.
وی در پايان خاطرنشان کرد:تحقیقات بازاریابی در پی شناسایی و گردآوری و تجزیه و تحلیل آن دسته از اطلاعاتی بر می آید که به فرصت های بهتری در ارائه و عرضه کالا یا خدمات خاصی می انجامد یا مشکلات و تهدیدهای پیش روی بازاریابی کالا یا خدمات خاصی را تبیین کرده و راهکارهای برون رفت از مشکلات را ارایه می دهد .