عدم امنیت شغلی، وضعیت حقوق مادی و معنوی، نوع و کیفیت بیمه، میزان آموزش و تخصص فعالان عرصه خبر از جمله مصادیقی است که بايد بیش از گذشته به آن توجه گردد و شاید سپردن امور مرتبط با رسانه‌ها به اصناف و نهادهای مردمی مرتبط با آنها یکی از مطلوب‌ترین راهکارهای پیگیری و برطرف نمودن مشکلات اشاره شده باشد.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران؛ خانه مطبوعات ایران با صدور بيانيه‌اي با ابراز اميدواري نسبت به اين مسئله كه نقش نظارتی مطبوعات در جامعه بیش از گذشته لحاظ و شرایط کار حرفه‌ای برای زحمتکشان این عرصه محقق شود، تاكيد كرده است:

مطبوعات و رسانه‌ها در توسعه و بالندگی جوامع نقش بی بدیلی دارند و این مهم زمانی محقق خواهد شد که این طبقه تاثیر گذار در انجام امور محوله و وظایف حرفه ای خود از ابزارها و اختیارات لازم برخوردار باشند.

سرزمین فرهنگ پرور ایران از گذشته های دور با مفهوم رسانه مانوس بوده و از جمله جوامعی می باشد که در استفاده از این ابزار اثر گذار  ارتباطی پیشگام بوده است؛ هر ورقی از وقایع حساس تاریخ معاصر ایران عزیز را که می نگریم ، نقش پر رنگ مطبوعات و هدایت و همراهی آنها با مردم را به وضوح می بینیم.

شاید درخشان‌ترین تلاش مطبوعات در عرصه های یاد شده در شکل گیری نهضت مشروطه، ملی شدن صنعت نفت، وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی و همراهی با رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد با دشمن بعثی نمود یافته باشد، اما بی تردید تاثیر رسانه ها در جزیی ترین امور زندگی قابل مشاهده و درک است.

رسانه ها هر گاه به درستی به وظایف خویش عمل نموده اند جامعه در مسیر اعتلا و رشد قرار گرفته و هرگاه که ملت از این ابزار بهره مند نبوده سرعت تغییرات مثبت کاهش داشته است. رسانه ها به عنوان ناظران حساس ، بسیاری از ناهنجاری های جامعه را رصد نموده و آنجا که لازم است با حساس کردن افکار عمومی مانع از ضرر و زیان بیشتر به جامعه خواهند شد.اما این مهم زمانی رخ خواهد داد که هم اهل رسانه و هم مسوولین دست اندرکار به نقش و رسالت حقیقی رسانه ها احترام بگذارند و برای بهتر عمل نمودن آن تلاش نمایند.

خانه مطبوعات ایران ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار و عید سعید فطر به ملت شریف ایران و به خصوص خبرنگاران عزیز، یاد و خاطره شهدای رسانه را گرامی می دارد و امیدوار است که نقش نظارتی مطبوعات در جامعه بیش از گذشته لحاظ و شرایط کار حرفه ای برای زحمتکشان این عرصه محقق گردد تا با کیفیت مطلوب تر و آسودگی خاطر به آنچه که جامعه بر عهده شان گذاشته است صحیح و دقیق تر عمل نمایند.

عدم امنیت شغلی، وضعیت حقوق مادی و معنوی، نوع و کیفیت بیمه، میزان آموزش و تخصص فعالان این صنف از جمله مصادیقی است که می بایست بیش از گذشته به آن توجه گردد وشاید سپردن امور مرتبط با رسانه ها به اصناف و نهادهای مردمی مرتبط با آنها یکی از مطلوب ترین راهکارهای پیگیری و برطرف نمودن مشکلات اشاره شده باشد.

خانه مطبوعات ایران به عنوان بزرگترین تشکل صنفی حوزه رسانه کشور امیدوار است که در آینده شرایطی فراهم گردد که شاهد اعتلای رسانه ها و اصولا حرفه روزنامه نگاری در کشور باشیم و در این راستا آماده همکاری همه جانبه با دست اندرکاران مرتبط است.
خانه مطبوعات ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.