سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: 75 درصد وزرای معرفی شده به مجلس برای حضور در کابینه دولت یازدهم با رأی اعتماد نماینده‌ها روبرو می‌شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / مصطفی افضلی‌فرد اظهار داشت: بنده معتقدم در اکثر موارد موضع اعتدال دولت یازدهم در معرفی کابینه به مجلس رعایت شده است و تنها در 25 درصد با برخی از وزرای پیشنهادی روبرو هستیم که به نظر می‌رسد سنخیتی با این شعار اعتدال ندارند.

وی عنوان کرد: از نگاه اصولگرایان و نماینده وظیفه‌شناسی که باید از طرف مردم حافظ منافع و مصالح آن‌ها در تصمیم‌گیری‌ها باشد ما سعی خواهیم کرد تا به وزرای پیشنهادی بر اساس معیارها و شاخص‌ها رای دهیم و به یقین اکثر وزرای پیشنهادی با رای اعتماد مجلس روبرو خواهند شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: هر چند سهم بانوان در کابینه دولت یازدهم نادیده گرفته شده و به چشم نمی‌خورد در حالی که در برخی از زمینه‌ها بانوان ما با کار‌آمدی خود نشان دادند که در سپردن کار به آن‌ها باید با اطمینان خاطر عمل کرد چرا که تجربه موفقی در این زمینه وجود دارد و اگر این کار در قالب کابینه صورت نگرفته امیدواریم در سایر عرصه‌های اجرایی از حضور بانوان توانمند به بهترین شکل استفاده شده و بهره‌گیری لازم به عمل آید.

افضلی‌فرد تصریح کرد: رای اعتماد به وزرا جزو وظایف جدانشدنی نمایندگان مجلس و مهمترین تصمیمات و تاثیر‌گذارترین مواضع مجلس به شمار می‌رود که جا دارد در بحث رای اعتماد به وزرا شیوه‌ها و روش‌های مختلف مدنظر قرار گیرد تا بهترین موضع و رای به وزرای پیشنهادی را شاهد باشیمب/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.