معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان گفت: از زوجین جوان همدانی با مهریه 14 سکه با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان، آگاهانه و پایدار تجلیل می‌شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، اسدالله ربانی‌مهر اظهار داشت: ازدواج یک سنت حسنه اسلامی است که باید در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان، آگاهانه و پایدار فرهنگسازی صورت گیرد و همه دستگاه‌ها باید برای تحقق این امر مهم تلاش کنند.

وی گفت: در حال حاضر بالا رفتن سن ازدواج و کاهش ازدواج در جامعه دو معضل اساسی در موضوع ازدواج جوانان است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان افزود: به علت عدم رعایت معیارهای صحیح در ازدواج هم اکنون تعداد زیادی از جوانان به خاطر موضوع مهریه در زندان هستند و این باعث ایجاد مشکلات اساسی برای جامعه و از هم پاشیدگی خانواده ها می‌شود.

وی گفت: یکی از آداب و رسوم غلط در جامعه امروز، بالا بودن مهریه زوجین است که متاسفانه مشکلات زیادی برای زوجین ایجاد کرده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان ابراز داشت: این در حالی است که آمار زندانیان مهریه نشان می‌دهد مهریه بالا ضامن پایداری یک ازدواج نیست و بسیاری از زوجین با مهریه 14 سکه یک زندگی خوب و با تفاهم بالا دارند.

وی گفت: روحانیونی که خطبه عقد زوجین را جاری می‌کنند می‌توانند از خواندن خطبه زوج‌های با مهریه بالا خودداری کنند و به آنها در این زمینه آگاهی دهند.

ربانی‌مهر گفت: بیش از بیست برنامه متنوع و ابتکاری برای هفته ازدواج در همدان پیش‌بینی شده و سعی داریم از زوج های جوان با مهریه 14 سکه با برپایی مراسمی تقدیر کنیم تا در این زمینه فرهنگسازی صورت گیرد و جوانان در آستانه ازدواج به این یقین برسند که با یک زندگی ساده و به دور از تجملات و با مهریه کم و معقول می‌توان یک زندگی با نشاط داشت و زیر یک سقف زندگی کرد.

وی گفت: خانواده‌ها و دستگاه‌های فرهنگی باید زمینه ازدواج آسان، آگاهانه و پایدار را فراهم کنند و از بعضی تجملات و چشم و هم‌چشمی و انتظارات بالا و مانع راه ازدواج جوانان پرهیز کنند تا جوانان در سن مناسب بتوانند یک زندگی خوب و بانشاط را شروع کنند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان افزود: زوجین جوان با مهریه 14 سکه و رعایت آداب و رسوم اسلامی و اصل ساده‌زیستی در آغاز زندگی مشترک می‌توانند مشخصات خود را به شماره تلفن 09181118267 پیامک و یا در ساعات اداری با شماره تلفن 8321104 و 8321633 - 0811 کارشناس ازدواج و تعالی خانواده معاونت جوانان تماس حاصل کنند./ج1

برچسب ها: سکه ، ازدواج آسان ، همدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.