مدیر گروه بهداشت محیط استان اصفهان گفت: آب استخرهای استان اصفهان مشکل بهداشتی ندارد و آب استخرهای استان هر 25 روز یک بار مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران  با توجه به فصل تابستان و گرم شدن هوا تعداد افرادی که به استخرها مراجعه می‌کنند بسیار زیاد است اما بعد از برگشت از استخر گله و شکایت‌هایی در مورد اینکه آب استخرها بسیار کثیف و یا چشمانی قرمز حاکی از آن است که کلر آب زیاد است اما مسئولان این گفته‌ها را تکذیب می‌کنند و به سالم بودن آب پافشاری زیاد دارند، در این مورد گفت‌وگویی با مدیر گروه بهداشت محیط استان اصفهان داشتیم.

در این زمینه حسین صفاری در اصفهان در مورد بهداشتی بودن آب استخرها اظهار کرد: با توجه به گرمای شدید هوا و تعداد زیاد مراجعه کننده به استخرها، بازدید در جهت سطح نظافت و کلرسنجی هر 15 تا 25 روز یک بار در تمامی استخرهای استان اصفهان انجام می‌شود.

وی در ادامه در مورد میزان کلرسنجی افزود: با توجه به اینکه آب استخرها هر روز گندزدایی و کلرسنجی می‌شود، اما با این وجود اگر از طرف مردم گزارشاتی در مورد کدورت آب به بهداشت محیط گزارش شود ما بلافاصله اقدامات لازم در جهت نمونه برداری از آب و میزان کلرسنجی را انجام می‌دهیم.

مدیر گروه بهداشت محیط استان اصفهان در پاسخ به این سوال که آب استخرها هر چند وقت یکبار تعویض می‌گردد، گفت: با توجه به خشکسالی و کمبود آب ما قادر به این نیستیم که آب استخرها را مرتب تعویض کنیم بنابراین مرتبا گندزدایی و با کمک دستگاه کلر زن اتوماتیک کلر آب اندازه‌گیری می‌شود.

وی در مورد بازرسی استخرها تاکید کرد: بازرسی استخرها هر 15 تا 25 روز انجام می‌شود، اما اگر تعداد مراجعه کننده به استخری زیادتر از استخرهای دیگر باشد تعداد روزها برای بازرسی کاهش می‌یابد و اگر آب استخری از نظر بهداشتی مشکل داشته باشد با مدیر آن استخر برخورد قانونی خواهد شد./ج1

برچسب ها: اصفهان ، استخر ، کلرسنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.