جمعي از علما، ائمه جمعه و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از عملکرد صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در ايام ماه مبارک رمضان تشکر و قدرداني کردند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، جمعي از علما، ائمه جمعه و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از عملکرد صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در ايام ماه مبارک رمضان تشکر و قدراني کردند.

متن هر کدام از پيام‌ها به تفکيک در ذيل آمده است:


تحسين آيت‌الله خاتمي از برنامه‌هاي ماه رمضان سيما 

"آيت‌الله سيد احمد خاتمي" در ويژه برنامه "ضيافت" كه به مناسبت ماه مبارك رمضان از شبكه قرآن و معارف سيما پخش مي‌شد در روز عيد سعيد فطر عنوان داشت: در ويژه برنامه عيد فطر نمره صدا و سيما در برنامه‌هاي مذهبي به ويژه ماه مبارك رمضان امسال انصافا بيست است. 

آيت‌الله حسيني بوشهري: سنگ تمام صدا وسيما در ماه مبارک رمضان
 
هم چنين "آيت‌الله حسيني بوشهري" مدير حوزه علميه قم با حضور در ويژه برنامه ضيافت به مناسبت عيد سعيد فطر از عملكرد رسانه ملي در ايام ماه مبارك رمضان تقدير و تشكر كرد و گفت: صدا و سيما در ماه مبارك رمضان همه آن چه را كه بايد انجام داد و سنگ تمام گذاشت.  
 
تقدير آيت‌الله جنتي از شبكه مجاري تلاوت قرآن در سيما 

دبير شوراي نگهبان قانون اساسي، با اشاره به عملكرد معارفي رسانه ملي از شبكه مجازي تلاوت قرآن و پخش روزانه ترتيل خواني در شبكه‌هاي مختلف سيما تقدير كرد.  
 
آيت‌الله جنتي با اشاره به عملكرد مناسب رسانه ملي در ماه مبارك رمضان و برنامه‌هاي معارفي كه براي روزه داران در اين ماه در نظر گرفته شده بود از تلاوت‌هاي ترتيل يك جز قرآن و به طور ويژه از برنامه ريزي مناسب شبكه سه سيما در اين برنامه‌ها تقدير كرد.  
 
هم چنين كارشناسان مذهبي و شخصيت‌هاي ديگري هم چون "آيت‌الله يزدي" و خاتمي" نيز ضمن بيان ديدگاه‌ها و نظرات خود براي پيشرفت بهتر برنامه "ماه عسل" به دليل انتخاب موضوعات مناسب و پرداخت خوب از تهيه و پخش اين برنامه تشكر و قدرداني كردند.  
 

قدردانی از عملکرد رسانه ملی در ماه مبارک رمضان 

حجت الاسلام عابدینی امام جمعه قزوین هم در خطبه‌های نماز عید فطر از عملکرد رسانه ملی در ماه مبارک رمضان قدردانی کرد و گفت: برنامه های امسال کاملا حال و هوای رمضانی داشت. 

وي در خطبه های نماز عید سعید فطر افزود: صدا و سیما در ماه رمضان فرصت مناسبی برای مردم ایجاد کرد تا بیشتر از فضای این ماه استفاده کنند. 

تشکر آیت الله قربانی، نماینده ولات فقیه و امام جمعه رشت از صدا و سیما 

"آیت الله قربانی"، نماینده ولایت فقیه و امام جمعه رشت نیز در نماز عید فطر  درباره عملکرد رسانه ملی در ماه رمضان امسال گفت: باید از صدا و سیمای کل کشور باید خدا را شاکر باشم که امروز صدا و سیما به دانشگاهی تربیتی و سازنده تبدیل شده است. 

وي افزود: عملکرد رسانه ملی به گونه ای است که گاهی به ما فکر می دهد، یعنی طرز تفکری را که ما باید به جامعه عرضه کنیم از صدا و سیما می‌گیریم. 

آیت الله قربانی در ادامه گفت: توجه به معارف غنی و فاخر اسلامی در برنامه سازی ها، توسعه فرهنگ قرآنی، توجه جدی و محوری به جایگاه رفیع مرجعیت، پرداخت هنرمندانه و نو آورانه به مباحث دینی با هدف جذب جوانان، ابهام زدایی و پاسخ به شبهات دینی با بهره گیری از ابراز هنر، اندیشه و فناوری و تلاش برای گشودن پنجره زندگی ایرانی به سمت افق روشن دین از برکات برنامه های دینی صدا و سیما بویژه برنامه های ر مضانی رسانه ملی است.  
    
حجت الاسلام سالک: عملکرد صدا و سیما قابل قدردانی است

"حجت الاسلام احمد سالک"، رئیس کمیسیون فر هنگی مجلس شورای اسلامی هم ماه رمضان امسال ، برنامه های صدا و سیما را پیگیری کرده است. 

وی یکی از مخاطبان همیشگی بر نامه های سحر و افطار رادیو و تلویزیون بوده و تقریبا همه آنها را رصد کرده است. 

سالک درباره برنامه‌های معارفی صدا و سیما گفت: برنامه‌های سحر و افطار رادیو و تلویزیون امسال خیلی خوب بود. 

وي ادامه داد: تلاوت‌ها و قرائت‌های متنوع قرآن، ادعیه، تفاسیر و ... عالی و مفید بود  و عملکرد صدا و سیما در این زمینه قابل قدردانی است. 

وی با اشاره به برنامه خوب ماه عسل که از شبکه سه پخش می شد، گفت: از دیگر برنامه‌های خوب صدا و سیما در ایام ماه مبارک رمضان برنامه نان و خرما بود که از رادیو معارف پخش می‌شد و محتوا و ساختار آن نشان می‌داد  که برای این برنامه زحمت زیادی کشیده‌اند. 

حجت الاسلام سالک با قدردانی از صدا وسیما که امکان استفاده از مردم از بیانات حضرت آیات مکارم شیرازی ، سبحانی، نوری همدانی و . . .  را فراهم کرده بود، گفت: مباحث آیت الله مکارم شیرازی در باب پاسخ به شبهات بسیار عالی بود. این گونه برنامه‌ها باید تقویت شوند.

حجت‌الاسلام سالک از انتخاب جملات فرزانگان و بزرگان که در ماه رمضان از شبکه هاي مختلف پخش مي‌شد، هم قدرداني کرد و گفت: نحوه و اجراي اين جملات بسيار زيبا و تاثيرگذار بود.

موفقيت رسانه ملي در برنامه ريزي و پخش برنامه هاي ماه مبارک رمضان

فاطمه آليا نماينده مجلس و عضو کميسيون اجتماعي مجلس و رئيس فراکسيون معلولان هم درباره عملکرد صدا و سيما در ماه رمضان امسال، گفت: امسال رسانه ملي موفق‌تر از سال هاي قبل عمل کرد و نظم، ترتيب و پوشش برنامه‌هاي شب‌هاي احيا که در سراسر کشور برگزار شد، بسيار عالي بود و همگان از آنها استفاده کردند.

وي پخش سخنراني‌هاي مذهبي از مراجع و روحانيون طراز اول را از نقاط قوت رسانه ملي ذکر کرد و گفت: شبکه سه در پوشش برنامه‌ها و پخش قرآن و سخنراني به نظر من موفق تر از شبکه‌هاي ديگر عمل کرد.

آليا درباره سريال‌هاي ماه رمضان گفت: برنامه ريزي براي پخش اين سريال‌ها بسيار خوب بود. نمايش سريال‌ها بعد از اذان مغرب و عشاء آغاز مي‌شد و تا پايان شب ادامه داشت که در اين ميان سريال مادرانه محتواي تاثيرگذاري داشت و سريال دودکش هم مردم را سرگرم مي‌کرد.

اين نماينده مجلس از توجه رسانه ملي به معلولان قدرداني کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان رسانه ملي براي معلولان هم سهمي را در نظر گرفته بود و در اين جهت برنامه ريزي کرده بود که اين حرکت قابل قدرداني است و اميدوارم اين حرکت ادامه پيدا کند.

قدرداني رئيس سازمان بهزيستي از صدا و سيما

رئيس سازمان بهزيستي در نامه‌اي از رئيس رسانه ملي به دليل مخاطب قراردادن جامعه هدف اين سازمان در سريال‌ها، برنامه‌هاي ترکيبي، برنامه‌هاي نمايشي و برنامه هاي ويژه افطار قدرداني کرد.

همايون هاشمي نامه خود را اين گونه آغاز کرده است:

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و احترام، با آرزوي قبولي طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، ماه تزکيه نفس و همچنين تبريک فرارسيدن عيد سعيد فطر، به اين وسيله از اينکه در راه حقيقت و رسالت خطير و سترگ آگاهي بخشيدن به مردم از طريق اطلاع رساني دقيق و شفاف از واقعيت جامعه اسلامي ايران تلاش نموده و با ديدگاه خاص حاکم در رسانه ملي که برگرفته از اصول اسلامي و ملي کشور است، نسبت به توسعه فرهنگ نيکوکاري و ترويج اخلاق انساني و ضرورت توجه و پرداختن به همنوعان با هدف ايجاد نشاط و اميد در راستاي منويات رهبر معظم انقلاب مدظله العالي کمر همت بسته‌ايد، کمال قدرداني را مي‌نمايم.

وي در ادامه تاکيد کرد: بديهي است سازمان بهزيستي کشور به عنوان اصلي‌ترين سازمان تخصصي و اجتماعي کشور، بدون ياري اصحاب رسانه و درصدر آنها رسانه ملي نخواهد توانست در دستيابي به اهداف خود که توانمندسازي و به زيستن افراد جامعه هدف براساس اصول 21 و 29 قانون اساسي است در حد مطلوب دست يابد.

هاشمي افزوده است: از اينکه در اين ماه پربرکت با مخاطب قراردادن جامعه هدف اين سازمان در سريال‌ها، برنامه‌هاي ترکيبي، برنامه‌هاي نمايشي، برنامه‌هاي ويژه افطار در شبکه‌هاي مختلف سيما، خاصه برنامه پرمخاطب "ماه عسل" شبکه سه که با اجراي مجري توانمند، جناب آقاي عليخاني جامعه هدف اين سازمان را که به حق از بهترين بندگان خداوند متعادل هستند، مورد توجه قرار داده و مسير ما را در توسعه خدمت رساني بيشتر و بهتر هموار گردانيد، موجب خرسندي و سپاسگزاري ويژه است.

انتهاي پيام/


برچسب ها: تحسین ، صدا ، سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار