دکتر حاجی آخوندی گفت: وضعیت دارو خوب خواهد شد و نیز آن مقداری که شرکت ها کمبود نقدینگی داشتند به سرعت در حال برطرف شدن است.

دکتر حاجی آخوندی، رئیس سازمان غذا و دارو  در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت ترخیص دارو از گمرک گفت: در حال حاضر ترخیص دارو از گمرک در وضعیت خوبی قرار دارد و به سرعت و دقت در حال انجام است.

وی اظهار داشت:از تمامی شرکت های دارویی دعوت شده است تا در صورت بروز هر گونه مشکل مستقیما با سازمان غذا و دارو در ارتباط باشند و مشکل خود را اعلام کنند تا  به سرعت برطرف شود.

وی با بیان اینکه هنوز برخی از اقلام دارویی در گمرک مانده اند گفت:این اقلام هنوز ترخیص نشده اند و برای ترخیص آنها از اوایل مرداد ماه نامه ای به گمرک تحویل داده شده است تا بر اساس آن ضمانت سازمان غذا و دارو برای ترخیص این اقلام دارویی را قبول کنند.

وی تصریح کرد : شرکت ها نیز باید بدهی خود را طی سه مدت پرداخت کنند و از همان زمان  نیز یک ستاد آزادسازی داروها از گمرک ایجاد شد و در آن از شرکت ها دعوت شد تا در آن شرکت کرده و حداکثر تا یک ساعت مشکل آنها با تعهد سازمان غذا و دارو  برطرف  شود و در این مورد گمرک نیز همکاری لازم را داشته است.

وی افزود : اوایل افرادی که در گمرک حضور داشتند درباره توافقات انجام شده بین سازمان غذا و دارو  و گمرک برای ترخص دارو  توجیه نشده بودند اما در حال حاضر این مشکل برطرف شده است.

وی در پایان افزود : وضعیت دارو خوب خواهد شد و نیز آن مقداری که شرکت ها  کمبود نقدینگی داشتند  به سرعت در حال برطرف شدن است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار