عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: نقد و مخالفتی که به کابینه پیشنهادی دولت انجام می‌گیرد به معنای آن نیست که افراد شایسته‌ای در کابینه وجود ندارند بلکه این وزرای پیشنهادی محترم و قابل رأی دادن هستند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران،  احمد بخشایش نماینده مردم اردستان در مجلس در جلسه علنی صبح امروز (21 مرداد ماه) در مخالفت با کلیات پیشنهادی دولت یازدهم گفت: ما نظام‌ها را در جهان به سه نظام تقسیم‌بندی می‌کنیم، نظام ریاستی که فصل‌الخطاب آن ریاست‌جمهور است همانند آمریکا، نظام پارلمانی که پارلمان فصل‌الخطاب است همانند ترکیه و نظام ایران که نظام نیمه‌ریاستی و نیمه‌پارلمانی است و کابینه رابطه و خط دو سویه میان دولت و مجلس است.

وی افزود: نقد و مخالفتی که به کابینه پیشنهادی دولت انجام می‌گیرد به معنای آن نیست که افراد شایسته‌ای در کابینه وجود ندارند بلکه این وزرای پیشنهادی محترم و قابل رأی دادن هستند.

نماینده مردم اردستان تصریح کرد: از بعد تحلیل محتوا اگر بخواهیم کابینه دکتر روحانی را نقد کنیم، به این مسئله می‌رسیم که دکتر روحانی گفتند حقوق‌دان هستند اما وزرای پیشنهادی ایشان شرکتی عام نبوده و تنها شرکتی سهامی خاص است بنده با بررسی که انجام دادم متوجه شدم که در این کابینه تنها افراد سهم گرفتند، از جمله آقای آخوندی سهم حجت‌الاسلام ناطق‌نوری، حجت‌الاسلام پور‌محمدی سهم آیت‌الله آملی و آقای حجت‌الاسلام‌ عبدالله نوری است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی تأکید کرد: این چه پیوند و سیمایی است که در آینده می‌خواهد دولت شما را دولتی که امید و تدبیر نام می‌نهید متحد نگه دارد، دولت باید شفاف و شیشه‌ای باشد و بتوان در پشت آن همه چیز را مشاهده کرد.

وی ادامه داد: جناب آقای روحانی دولت شما دولت کار‌گزار شماره دو است دولتی که نتیجه و معدل حاصل جمع آن منتج به دولت آقای احمدی‌نژاد شد و شما بالاترین نقد‌ها را در مصاحبه‌هایتان بر وی وارد کردید آیا تصور نمی‌کنید که دولت شما در چهار سال آینده چراغ راه است.
بخشایش تصریح کرد: در دولت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی 500 نخبه داشته‌ایم و چرخش نخبگی ندیدیم این درحالی است که شما تنها از همین 500 نخبه استفاده کردید، پس نسل سوم و چهارم کجای کار هستند، این نسل‌ها چگونه می‌توانند وارد جامعه شوند؟

وی افزود: آیا نباید جوانگرایی در دولت شما سهم داشته باشد؟ ضرب‌المثل خوبی است که می‌گوید "جهان با تجربه پیران و همت جوانان مدیریت می شود"، این در حالی است که در این دولت به ذهن می‌رسد سن متوسط وزرا 62 سال بوده و دولتی سالمند است.

بخشایش در پایان خاطرنشان کرد: شما تنها در برنامه‌های اقتصادی‌تان تنها اصل 44 را در نظر گرفته‌ایدو به بخش تعاون بی‌توجهی کرده‌اید.

انتهای پیام/
برچسب ها: مخالفت ، کلیات ، دولت ، یازدهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار