معاون بازرگاني داخلي سازمان صنعت،معدن و تجارت فارس از توزيع بيش از 1600 تن كالاهاي طرح تنظيم بازار در فارس از ابتداي سال جاري تا كنون خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شاتا؛‌ «وحيدرضا محمودزاده» افزود: از ابتداي سالجاري به دنبال ايجاد نوسان در ميزان عرضه و قيمت كالاهاي اساسي مصرف كنندگان، رايزني هاي لازم با وزارت صنعت، معدن و تجارت فارس به منظور تأمين اين كالاها صورت گرفت و اين اقلام در قالب طرح تنظيم بازار در سطح عرضه، توزيع شد.

وي گفت: در بخش حبوبات از ابتداي سال 621 تن نخود و 931 تن عدس با نرخ تعاوني در واحدهاي داراي پروانه كسب تعاوني ها و فروشگاههاي زنجيره اي عرضه شده است.

محمودزاده از توزيع 30 هزار تن شكر و 10 هزار تن برنج از ابتداي سال 92 خبر داد و گفت : با توزيع به موقع اين اقلام، بازار شكر و برنج در فارس تا حدود زيادي ساماندهي و اين كالاها با قيمت متعارف در اختيار مصرف كنندگان قرار گرفت.

 وي در ادامه تصريح كرد: در بخش كالاهاي پروتئيني، توزيع گوشت قرمز و مرغ در دستور كار ستاد تنظيم بازار قرار داشت كه با توزيع 10 هزار تن گوشت قرمز و 10 هزار تن مرغ سعي شد تعادل لازم در بازار اين كالاها برقرار شود.

معاون بازرگاني داخلي سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس همچنين تأكيد كرد : در حال حاضر محدوديتي براي توزيع نخود و عدس و مرغ وجود ندارد و كليه واحدهاي داراي پروانه كسب تعاوني ها و فروشگاههاي زنجيره اي مي توانند براي دريافت حواله اين محصولات اقدام كنند اما در مورد عرضه ساير اقلام محدوديت هايي وجود دارد.

 محمودزاده اظهاركرد : توزيع كالاهاي طرح تنظيم بازار، متناسب با شرايط خاص يك كالا در يك مقطع زماني خاص گاهي موجب پايين آمدن قيمت آن مي شود و گاهي عاملي مي گردد تا قيمت محصول از ميزان فعلي اش بالاتر نرود. به هر حال متناسب با وضعيت بازار، تدابير خاصي براي تنظيم عرضه انتخاب مي شود اما در حال حاضر كمبودي در عرضه كالاهاي اساسي مورد نياز مردم در استان وجود ندارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: توزیع ، کالا ، تنظیم ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار