مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: به منظور حفاظت زنجیره غذایی در دریای عمان و همچنین بررسی وضعیت زیست بوم های دریایی با فعال سازی گشت های غواصی آب های ساحلی استان رصد می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، خسرو افسری اظهار داشت: از آنجا که هر گونه اقدام غیر کارشناسی و یا بی توجهی به نکات زیست دریایی موجب صدمات و آسیب های جدی به منابع شیلاتی می شود لذا این سازمان با ایجاد گشت های غواصی در اعماق 30 متر و در سواحل استان از هر گونه فعالیت زیست محیطی مخرب جلوگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از گونه های دریایی و تاثیرگذار از جمله لاک پشت ها و مرجان های دریایی در سواحل دریای عمان زیست می کنند که در صورت عدم مراقبت و جلوگیری از فعالیت های مخرب صیادی منجر به انقراض این گونه ها خواهد شد.

وی افزود: در همین راستا تیم غواصی این سازمان متشکل از کارشناسان محیط زیست دریایی استان با غوص های نیمه عمیق وضعیت سلامت زیستمندان دریایی در آب های ساحلی دریای عمان را زیر نظر داشته و بررسی می کنند.

وی گفت: عملیات غواصی کارشناسان محیط زیست به شکل دوره ای و در زمان های مستمرانجام شده و در این عملیات ها وضعیت زیست بوم های دریایی از جمله بسترهای علفی ، مرجانها و همچنین آبزیان هم زیست مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرد./ب

برچسب ها: رصد ، زیست ، بومهای ، دریای ، عمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.