اگر مصرف سالاد به بعد از غذا موكول شود، ممكن است دیگر جایی برای آن باقی نماند، یا این‌كه باعث گشاد شدن بیش از حد معده شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ كارشناس صنايع غذايي دانشگاه علوم پزشكي يزد در مورد رفتارهای نادرست حین غذا خوردن اظهاركرد: خوابیدن يكي از عادات نادرست پس از صرف غذا است و به افرادی كه زمینه رفلاكس (بازگشت اسید معده) دارند، توصیه می‌شود بلافاصله پس از صرف غذا، دراز نكشند زیرا این عامل باعث برگشت محتویات معده كه اسیدی هستند، به طرف مری و ایجاد التهاب مری می‌شود.

علي اكبر كمالي اردكاني افزود: در برخی موارد نیز احتمال ورود غذا به ریه را امكان پذیر می‌كند، اين در حالي است كه بعد از صرف غذا، چند دقیقه استراحت به معده كمك زیادی می‌كند، اما این استراحت نباید به صورت دراز كشیدن باشد.

وي بر مصرف سالادتوصیه كرد و خاطرنشان كرد: مصرف سالاد بهتر است قبل از غذا باشد كه هم از پرخوری جلوگیری می‌كند و هم محتوای فیبر آن برای حركت درست روده‌ها مفید است.

اين كارشناس صنايع غذايي بيان كرد: اگر مصرف سالاد به بعد از غذا موكول شود، ممكن است دیگر جایی برای آن باقی نماند، یا این‌كه باعث گشاد شدن بیش از حد معده شود./ح
برچسب ها: سالاد ، معده ، خواب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار