در ادامه روند تجهیز بیمارستان‌‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به امکانات پیشرفته درمانی، بیمارستان شهید رجایی گچساران نیز به رادیولوژی دیجیتال و بخش ICU قلب و اعصاب مجهز شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا؛ مراسم افتتاح رادیولوژی دیجیتال و دستگاه ICU مغز و اعصاب بیمارستان شهید رجایی گچساران با حضور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، معاون درمان این دانشگاه و تعداد زیادی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در آیین بهره‌برداری از رادیولوژی دیجیتال و بخش آی.سی.یو مغز و اعصاب بیمارستان شهید رجایی گچساران، بیان کرد: مشکلات حوزه سلامت این استان به تدریج در حال برطرف شدن هستند و دستگاه رادیولوژی دیجیتال بیمارستان شهید رجایی گچساران سومین دستگاه از این نوع در کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود.

سید حسام‌الدین نبوی‌زاده با بیان این‌که دو دستگاه رادیولوژی دیجیتال دیگر کهگیلویه و بویراحمد در مرکز استان و بیمارستان‌های شهید بهشتی و امام سجاد(ع) یاسوج نصب شده است، اظهار کرد: با نصب چهارمین دستگاه رادیولوژی در بیمارستان امام خمینی (ره)دهدشت در آینده نزدیک، تمامی بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد به این دستگاه مجهز می‌شوند.

قائم مقام وزیر بهداشت، در خصوص افتتاح « ICU» مغز و اعصاب بیمارستان شهید رجایی گچساران گفت: تا قبل از افتتاح بخش « ICU»  مغز و اعصاب، یکی از مشکلات مهم ما در گچساران تشخیص و درمان بیماری‌های مغز و اعصاب و آسیب‌های سر و جمجمه بود که از این به بعد، مشکل مهاجرت پزشکان متخصص به دلیل نبود تجهیزات تخصصی مغز و اعصاب برطرف می‌شود.

نبوی‌زاده تصریح کرد: در مجموع برای راه‌اندازی‌ بخش‌های رادیولوژی دیجیتال و دستگاه « ICU» بیمارستان شهید رجایی گچساران افزون بر 14 میلیارد ریال هزینه شده است.

 بهره‌برداری از اورژانس خاتم‌الانبیاء(ص) شهر دهدشت

بهره‌برداری از اورژانس خاتم‌الانبیاء(ص) بیمارستان امام خمینی(ره) شهر دهدشت با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، فرمانده قرارگاه قرب قائم و فرماندار شهر دهدشت، صورت گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به صرف اعتباری قریب به 13 میلیارد ریال برای راه‌اندازی این اورژانس، گفت: بهره‌برداری از این اورژانس با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) بوده و 350 میلیون تومان نیز صرف تجهیز این بخش شده است.

دکتر نبوی‌زاده اظهار کرد: این اورژانس در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع و با زیربنای هزار و 200 متر مربع در بیمارستان امام خمینی(ره) به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره)، مجهز به بخش‌های اتاق عمل، جراحی عمومی، احیاء قلبی، تریاژ، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، شست‌وشوی ریوی، مسمومیت‌ها، اطفال، چشم، اعصاب، غدد، تزریقات، پانسمان و بخش‌های بستری زنان و مردان است.

گفتنی است: در سفر رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج 238 میلیون تومان به شهرستان کهگیلویه و 170میلیون تومان نیز به شهرستان‌های گچساران و باشت، کمک مالی شد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار