سخنگوی جنبش فتح آزادی اسرای فلسطینی را دستاوردی ملی دانست و تاکید کرد آزادی آنها ربطی به پیشرفت در مذاکرات ندارد بلکه نتیجه تلاش های تشکیلات خودگردان است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی بی بی سی؛ "احمد عساف" در گفتگویی با این شبکه درباره صحبت از ساخت شهرک های جدیدی در اسرائیل و مسئله آزادی اسرا و این که آیا اسرائیل یکی به نعل و یکی به میخ می زند گفت: ما مواضع روشنی در قبال همه این مسائل داریم. آزادی اسرا یک خواسته ملی فلسطینیان است. این افراد بخش عمده زندگی خود را به خاطر آزادی مردم خود در زندان ها گذرانده اند به همین سبب محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش فتح و رهبری فلسطین بر آزادی همه این اسرا که پیش از پیمان اسلو بازداشت شده اند اصرار داشتند.

وی درباره مخالفت افکار عمومی اسرائیل با آزادی این افراد که به گفته آنها دستانشان به خون اسرائیلی ها آغشته است گفت: این امر نشان می دهد آزادی این افراد یک دستاورد ملی است. ما با آزادی این افراد همه اصول و قواعد اسرائیلی ها را به هم ریختیم و همه خط قرمزهایی را که اسرائیل ترسیم کرده است زیر پا گذاشتیم. در حالی که اسرائیل گفته بود کسانی که دستان آنها به خون اسرائیلی ها آغشته است آزاد نمی کنیم اکنون هفده تن از این افراد که به حبس ابد محکوم شده اند جز کسانی هستند که آزاد می شوند.

وی درباره تصمیم اسرائیل برای ساخت واحدهای مسکونی جدید همزمان با آزادی بیست و شش اسیر فلسطینی و مسئله پیشرفت در مذاکرات گفت: در اینجا باید تاکید کنم آزادی این افراد به پیشرفت مذاکرات ربطی ندارد. درست است که آمریکا برای آزادی این افراد اعمال فشار کرد اما قبل از آن اصرار فلسطینیان بود که باعث آزادی این افراد شد. در خصوص شهرک ها نیز باید بگویم همه اقداماتی که این رژیم انجام می دهد از نظر ما غیرقانونی است و روزی خواهد رسید که همه این شهرک ها نابود خواهند شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار