مدیر عامل بنیاد بازی های رایانه ای:

کپی رایت چالش اصلی صنعت بازی رایانه ای/ تولید بازی های داخلی جدی گرفته شود

کپی رایت بازی های خارجی کلیدی ترین نقش را در صنعت بازی دارد که نیازمند توجه مسئولان به این صنعت است.

دکتر بهروز مینایی ،مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با بیان اینکه بودجه بازی های داخلی قطره چکانی است و نیاز این صنعت را مرتفع نمی کند به خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران گفت: بودجه ای که به صنعت بازی های داخلی اختصاص داده می شود کافی نبوده و از صد و اندی موسسه که در نمایشگاه گیم کشور شرکت می کند شاید بتوان تنها به 5 یا 6 تای آنها کمک کرد.

وی افزود: بسیاری از پروژه های بزرگ به دلیل کمبودهای مالی به ثمر نرسیده و این در حالی است که توان کشور 15 تا 20 برابر بودجه ای است که به صنعت بازی داخلی اختصاص داده می شود.

وی همچنین با اشاره به قانون کپی رایت که نیازمند تصویب از سوی دولت و مجلس است اظهار داشت:باید نگاه مدیران به صنعت بازی تغییر کند و جدی تر به این صنعت نگاه کنند.

وی تصریح کرد: چنانچه توجهات لازم به بازی های رایانه ای معطوف نشود بسیاری از متخصصان داخلی جذب شرکت های خارجی شده و فرار مغزها را در این صنعت خواهیم داشت همانطور که در سال گذشته شاهد چنین امري بودیم.

به گفته مینایی باید میزان بودجه ای که به صنعت بازی های داخلی اختصاص داده می شود به موقع باشد تا فعالیت های مثبتی در جهت حمایت از این صنعت از سوی متخصصان انجام شود./ ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار