کارگاه آموزشی "فضاهای شهری در سینما" توسط "مازیار اسلامی" شنبه 26 و یکشنبه 27 مرداد از ساعت 11:30 تا 15:45 در خانه ی هنرمندان ایران برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری هنرمندان، پیوند میان سینما و کلانشهر چنان عینی و با معناست که گئورگ زیمل ، ظهور سینما بدون شکل گیری کلانشهرها در اواخر قرن نوزدهم را غیر ممکن میدانست.

 از اینرو بازنمایی فضای شهری در سینما از همان فیلم های اولیه تاریخ سینما از اهمیت فراوانی در همه جای دنیا برخوردار بود و قدرت و توانایی سینما در همه جای دنیا نسبت مستقیمی با قدرت بازنمایی فضای شهری در آن سینما داشته است.

 سلسله درس‌گفتارهای فضای شهری در سینما می کوشد تا این پیوند را در سطحی درون‌ماندگار بررسی کند و همزمان با آسیب شناسی بازنمایی فضای شهری در سینمای ایران به ارائه تحلیلی جامعه شناختی، زیباشناختی از این پیوند بپردازد. این سلسله درسگفتارها علاوه بر علاقه مندان سینما برای دانشجویان معماری و شهرسازی و همچنین جامعه شناسی هم مفید خواهد بود.
 
گفتني است؛ علاقه‌مندان برای ثبت نام در این دوره آموزشی می توانند به واحد آموزشی و پژوهشی خانه ی هنرمندان ایران مراجعه و یا با شماره 88310463 تماس حاصل نمایند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار