رئيس ديوان عالي كشور گفت: قانون گرايي، داروي دردهاي جامعه و گرايش مردم شريف ايران نيز در انتخابات به خوبي نشان داد كه بي قانوني موجب افراط و تفريط و انحراف از خط اعتدال است.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، نشست هيات عمومي ديوان عالي كشور با حضور آيت‌الله محسني گركاني و قضات عالي رتبه امروز سه شنبه(22مرداد) برگزار شد.
 
 رئيس ديوان عالي كشور ضمن تبريك مجدد عيد سعيد فطر به قضات عالي رتبه ديوان عالي كشور اظهار داشت: در حالي اين عيد معنوي را برگزار كرديم كه در يك ماه روزه داري در فصل گرماي شديد تابستان امسال، همراه با ابتهاج و معنويت و شادماني به‌طور گسترده توفيق يافتيم و اميد است خداوند متعال ما را از دو ويژگي بارز ماه رمضان كه اولين آن پرهيز از ارتكاب زشتي‌ها و بداخلاقي‌ها و مهار شهوات و تمايلات نفساني است و در مرحله بعد با تمرين عبادات و انجام خوبي‌ها در ماه ميهماني خدا ، با بسترسازي، برنامه زندگي را تا سال آينده پاك نگه داريم و در اين فكر باشيم كه از عيد فطر براي بهتر شدن و تهذيب اخلاق و نيل به معنويت چگونه استفاده بهينه كنيم .

آيت‌الله محسني گركاني افزود: اگر اين رمز و راز را كه چه انديشه‌اي در ضيافت الهي نهفته است كشف كنيم، جامعه اسلامي در طول سال ، به سوي كمال سير خواهد كرد و به سوي عدالت و تكامل گام خواهد برداشت تا نام و نشان او در بين صالحان و نيك انديشان و سعادت‌مندان ثبت شود.

رئيس ديوان عالي كشور در ادامه تصريح كرد: اكثر مكاتب جهان معاصر و مكتب ليبراليسم مدعي‌اند كه به بشر آزادي و خود مختاري در همين زمينه ها داده‌اند و بر آزادي انسان تاكيد فراوان دارند و ادعا دارند كه همه موانع را در بستر زندگي بشر مرتفع ساخته اند تا انسان‌ها، با اختيار خود راهي را كه مايلند انتخاب كنند و از انواع لذت‌ها بهره‌مند گردند، در مقابل اين ادعاي پوچ و بي معني، دين مبين اسلام، قرنها قبل ، راه جاوادان آزادي را براي رستگاري انسانها مشخص كرده و آن راه فطرت الهي است كه در نهاد بشر مي‌باشد كه اگر همچنان پاك باقي بماند به همه انسان‌ها اين آزادي عقلاني را مي‌دهد كه از عواطف و احساسات دروني و وجدان ذاتي بهره مند گردند و آنان را از بدي‌ها دور نگه مي‌دارد.

وي گفت: مرحوم علاّمه طباطبايي و مرحوم علامه مطهري آثار و فوايد جامعي پيرامون فطرت در تأليفاتشان بيان كرده‌اند كه اگر از فطرت و درون خود غبار روبي كنيم، همواره به سوي زندگي روشن و سرشار از عشق و اميد ، همراه با اخلاق و معنويت قدم خواهيم گذاشت و منشاء خوبي‌ها در جامعه خواهيم بود. اگر چراغ فطرت را درون خود روشن نگه داريم، شكوفه‌هاي آن در زندگي به ثمر خواهد نشست و اگر فطرت الهي كه نشانه توحيد ذاتي در بشر است را صيانت كنيم، براي كرامت خود و همه انسان‌ها احترام قائل خواهيم شد و هرگز كرامت انسان را براي امور ناچيز مادي و ارتكاب جرائم لكه دار نخواهيم كرد.

رئيس ديوان عالي كشور تصريح کرد: نتيجه همه اين بحث‌ها اين است كه تنها راه پيشگيري از جرم و گناه در هر جامعه‌اي، بازگشت به فطرت است و با فطرت دينداري و دين خواهي كه خداوند در نهاد هر بشر قرار داده است ، از آسيب‌ها و زشتي‌ها مصونيت پيدا خواهد کرد.

آيت‌الله محسني گركاني در بخش ديگري از سخنانش بيان داشت: دولت و مجلس بايد جامعه را به سوي تعالي و فرهنگ اسلامي پيش ببرند و تنها راهي كه بايد در آن جهت حركت كنند راه قانون مداري است.

وي تاکيد کرد: با اطمينان مي‌گويم كه قانون گرايي، داروي دردهاي جامعه است، گرايش مردم شريف ايران نيز در انتخابات به خوبي نشان داد كه بي قانوني موجب افراط و تفريط و انحراف از خط اعتدال است.

رئيس ديوان عالي كشور در انتها و با اشاره به آيه شريفه و كَذلِك جَعلناكُم اُمهً وَسطاً خاطرنشان كرد: قرآن مجيد نيز اعتدال را راه سعادت معرفي كرده و امت اسلام را امت ميانه معرفي كرده است، امتي كه در خط اعتدال حركت مي كند نه تندروي دارد و نه كندروي و دچار افراط و تفريط نيز نمي‌شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.