یک منبع وزارت دفاع "تاجیکستان" اعلام کرد: ۲ واحد از نیروی دفاع ضدهوایی این کشور در مانور نیروهای هوایی کشورهای جامعه همسود شرکت می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ دوم "فریدون محمدالله‌اف" مسئول مرکز مطبوعاتی وزارت دفاع "تاجیکستان" در گفتگو با خبرنگاران گفت: این مانور تحت عنوان "اتحاد رزمی جامعه همسود 2013" در اواخر ماه آگوست برگزار خواهد شد. 
به گفته وی، نظامیان این 2 واحد وزارت دفاع "تاجیکستان" تا چند روز دیگر برای آمادگی و شرکت در این مانور مشترک، به پایگاه آموزشی "اشولوک" واقع در منطقه "آستاراخان" روسیه خواهند رفت.
وی همچنین تصریح کرد: هیئت اعزامی "تاجیکستان" در این مانور مشترک تحت سرپرستی ژنرال "رحمان‌علی صفرعلی‌اف" فرمانده نیروی هوایی و دفاع هوایی این کشور می‌باشد.
وی تصریح کرد: مانور نیروهای هوایی کشورهای عضو سیستم متحده دفاع هوایی جامعه همسود با شرکت "روسیه، بلاروس، اوکراین، ارمنستان و تاجیکستان" که عضو این سیستم هستند به منظور توسعه همکاری در جهت عملکرد مشترک و تقویت هماهنگی بین این نیروها انجام می‌شود. 
کارشناسان مسائل نظامی عنوان می‌کنند که هدف دیگر برگزاری این مانور مشترک نیروهای دفاع هوایی، تأمین ثبات، امنیت و افزایش قابلیت دفاعی این نیروها در اجرای تدابیر دفاعی برای حفاظت از حریم هوایی این جامعه است.
به گفته این کارشناسان، کشورهای عضو جامعه همسود با درک ضرورت همکاری بیشتر در جهت تقویت دفاع هوایی، ایجاد زمینه هماهنگ در شرایط خروج نیروهای خارجی از افغانستان را مهم ارزیابی می‌کنند.
آنان معتقدند: انجام چنین مانور مشترکی به این دلیل نیز مهم خواهد بود که از زمان آغاز عملیات نیروهای بین‌المللی به رهبری ناتو در افغانستان، خاک و حریم هوایی کشورهای جامعه همسود به یکی از مسیر اصلی انتقال نیرو و تجهیات نظامی این پیمان تبدیل شده است.انتهای پیام/

منبع: فارسش
برچسب ها: تاجیکستان ، مانور ، هوایی ، شرکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار