مسئول روابط خارجي حزب آزادي و عدالت وابسته به جماعت اخوان المسلمين مصر در قاهره، هشدار داد در صورت يورش نيروهاي ارتش به تحصن کنندگان در دو ميدان رابعه العدويه و النهضه هزاران نفر کشته خواهند شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ محمد سودان در مصاحبه با شبکه تلويزيوني روسيا اليوم، درباره تلاش دولت مصر براي پايان دادن به تحصن طرفداران محمد مرسي در قاهره گفت: اگر نظام مصر از تانک، زره پوش و سلاحهاي سنگين استفاده مي کند، مي تواند به تحصن پايان دهد. ارتش مصر از نظر نظامي تجهيزات و سلاح هاي لازم را براي متفرق کردن تحصن کنندگان در دو ميدان رابعه العدويه و النهضه را اختيار دارد. چنين اقدامي از نظر سياسي و انساني پيامدهايي خواهد داشت و هزاران نفر کشته خواهند شد. 

سودان افزود: تحصن کنندگان تاکيد دارند پيش از بازگشت محمد مرسي به قدرت، تحصن را ترک نخواهند کرد. تاکنون هيچ گفتگوي مستقيمي با جماعت اخوان المسلمين آغاز نشده است. ما مي گوييم فقط امکان گفتگو با محمد مرسي به عنوان رئيس جمهور قانوني مصر وجود دارد. کودتاچيان بايد با مرسي و معاونانش گفتگو کنند. اين در حالي است که حتي محل زنداني کردن مرسي هم مشخص نيست. 

وي خاطر نشان کرد: صدور حکم بازداشت براي رئيس جمهور در مصر تاکنون بي سابقه بوده است. از محمد مرسي بدون حضور وکلا بازجويي مي کنند. حتي در زمان مبارک هم ما شاهد چنين برخوردهايي نبوديم. روز گذشته تظاهراتي به سوي دفتر دادستاني مصر در اعتراض به تمديد حکم بازداشت مرسي برگزار شد. از زمان کودتاي نظامي تاکنون بيش از دو هزار و پانصد نفر به صورت غيرقانوني بازداشت شده اند که بايد آزاد شوند. اين در حالي است که متهمان به قتل انقلابيون مصري آزاد مي شوند. 
برچسب ها: اخوان ، حامی ، تحصن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار