رئیس سازمان لیگ فدراسیون تکواندو گفت: نمی توانستیم مراحل اجرایی لیگ برتر را برای ورود تیم های جدید با تاخیر انجام دهیم.

محمد کرمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب عنوان کرد: در لیگ برترامسال تیم های استیل البرز، شرکت ملی حفاری ایران، شهرداری ورامین، شهرداری شهر اندیشه، سلحشور البرز، پاس قوامین و دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند برخی تیم های نیز علی رغم اعلام آمادگی در مهلت قانونی ثبت نام نکردند و ما مجبوریم با همین تعداد مسابقات را استارت بزنیم زیرا بیش از این نمی توانستیم منتظر ثبت نام احتمالی تیم ها بمانیم.

وی افزود: استارت لیگ برتر امسال را همچون سال گذشته با هفت تیم از 15 مهر و بعد از بازی های کشورهای اسلامی می زنیم و زمان قرعه کشی مسابقات هم 25 شهریور اعلام شده است.

کرمی با بیان اینکه ثبت نام تیم ها همچون سال های گذشته از طریق سایت سازمان لیگ انجام شده تصریح کرد: مهلت ثبت نام تیم ها در همه لیگ های تکواندو به پایان رسیده و ثبت نام اولیه بازیکنان لیگ برتر تا 23 شهریور انجام می شود و با قرعه کشی مسابقات تیم ها تا دهم مهر فرصت دارند ثبت نام اعضای خود را در سامانه الکترونیکی سازمان لیگ تکمیل کنند.

وی گفت: باشگاه مس کرمان با وجود حضور در سال گذشته مسابقات و اعلام آمادگی اولیه با حمایت نشدن از سوی مسئولان، تیمی در لیگ تکواندو ندارد. سایپا هم به دلیل مشکلات مالی انصراف خود را از لیگ برتر تکواندو اعلام کرد. تیم هایی مثل جوانه، هواپیمایی ماهان و چند ارگان دیگر که قرار بود توسط برخی مربیان تکواندو وارد لیگ برتر شوند ثبت نام نکردند.

رییس سازمان لیگ فدراسیون تکواندو یادآور شد: با شرایط سخت مالی ورزش و کمبود حامیان مالی برگزاری رقابت های لیگ برتر با همین هفت تیم را به فال نیک میگیریم. به عنوان مثال تیمی مثل مناطق نفت خیز جنوب که سابقه تیم داری در لیگ های مختلف تکواندو را دارد امسال حتی در لیگ دسته اول هم حضور ندارد و تنها در لیگ نوجوانان سرمایه گذاری کرده است.

کرمی با اعلام اینکه دو تیم سلحشور و شهرداری شهر اندیشه جایگزین تیم های مس و سایپا شده اند، افزود: تیم های سلحشور با هدایت محمد عزیزی از البرز و شهرداری شهر اندیشه با مربیگری هوشیار دیندار تازه وارد های لیگ برتر محسوب می شوند.

وی در خصوص تعداد تیم های شرکت کننده در لیگ های مختلف تکواندو در سال جاری گفت: در لیگ های نونهالان دختر و پسر به ترتیب 12 و 20 تیم شرکت دارند. در لیگ های دسته یک و برتر نوجوانان پسر 9 و هفت تیم و در لیگ نوجوانان دختر 6 تیم ثبت نام کرده اند. در لیگ دسته یک نقش جهان 14 تیم، در لیگ دسته اول بانوان هشت تیم و در لیگ برتر مردان هم هفت تیم حضور دارند.

وی ادامه داد: امسال با تفکیک لیگ های پومسه دسته یک 160 پومسه کار و در لیگ برتر 63 نفر در بخش مردان و در مجموع 15 تیم حضور یافته اند و در بخش بانوان هم در مجموع 15 تیم و 40 ورزشکار در لیگ برتر و 129 پومسه رو در لیگ دسته اول شرکت کرده اند.

کرمی تصریح کرد: لیگ های نونهالان را از تیر ماه امسال آغاز کرده ایم که پس از ماه رمضان ادامه مسابقات پیگیری شده است. لیگ دسته اول و نوجوانان بانوان از اول شهریور، لیگ های نوجوانان از هشتم شهریور و لیگ های پومسه 14 و 15 شهریور در دو بخش مردان و زنان استارت می خورد./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار