" مجله آفریقا " به موضوعات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مرتبط با قاره آفریقا می پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، برنامه زنده " مجله آفریقا " که به مسائل روز مرتبط با قاره آفریقا می پردازد به تهیه کنندگی جلیل مقدادی از سیمای فرانسوی این شبکه پخش می شود.

مقدادی در رابطه با موضوع این هفته توضیح داد: مردم مالی روز یکشنبه به پای صندوق های رأی رفتند تا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کنند. حدود 21 هزار حوزه اخذ رأی در سراسر کشور مالی کار رای گیری را از مردم انجام دادند. از مناطق جنوبی جنگلی این کشور که حدود 90 درصد از جمعیت 16 میلیونی مالی در آنجا ساکن هستند گرفته تا شهرهای بیابانی تمبوکتو و گائو که با مداخله نظامی فرانسه از تحت اشغال گروه های مسلح خارج شده است، شاهد برگزاری انتخابات مزبور بوده اند، وی افزود: پس از آنكه هيچ يك از ۲۷نامزد انتخابات رياست جمهوري نتوانستند در دور اول انتخابات اكثريت آرا را به دست آورند، ابراهیم بوبکر کیتا که 68 سال دارد و نخست وزیر سابق مالی بوده به همراه سومیلا سیسه به دور دوم انتخابات راه پیدا کردند.
تهیه کننده " مجله آفریقا " گفت: در این برنامه گفت و گو محور که با حضور کوروش فخر طاولی به عنوان کارشناس تولید خواهد شد به بررسی زوایای انتخابات در مالی، جدیدترین تحرکات شورشیان و مخالفان برگزاری انتخابات و بررسی نقش فرانسه در ماه های اخیر مالی پرداخته خواهد شد.

مقدادی یادآور شد: " مجله آفریقا " از بخش های مختلفی مانند پخش گزارش، تصاویر مربوط به موضوع برنامه، گفت و گوی مجری برنامه با کارشناس و پخش وله است. در این برنامه احمد نخستین به عنوان مجری گفت و گو با کارشناس را در مسیر درست قرار داده و مهشید حاجی ستوده دستیار تهیه کننده و فرید ارس خانی به عنوان تدوینگر در این برنامه همکاری می نمایند.

" مجله آفریقا " سه شنبه 22 مرداد از ساعت 11:25 به وقت تهران به مدت 30 دقیقه از سیمای فرانسوی شبکه بین المللی سحر به روی آنتن خواهد رفت./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار