رئیس اداره ثبت احوال شهرستان جم گفت: علی و فاطمه بیشترین فراوانی اسمی در جم هستند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  عبدالحمید صفایی شامگاه سه‌شنبه در نشست مسئولان شهرستان جم اظهار داشت: نقش آمار در رشد و پیشرفت جوامع مختلف بسیار مهم و تعیین‌کننده است.

وی افزود: اداره ثبت احوال در راستای ارائه آمار مختلف و ثبت وقایع مختلف نقشی مهم دارد و در شهرستان جم در راستای رضایتمندی مردم و ثبت به موقع وقایع حیاتی اهتمام ویژه داریم.

رئیس اداره ثبت احوال جم به ارائه آمارهایی از ولادت، وفات، ازدواج، طلاق و فراوانی اسامی متولدین در 4 ماهه نخست سال جاری و مقایسه آن با سال گذشته پرداخت.

وی با اشاره به ثبت 202 مورد ازدواج در 4 ماه نخست سال جاری، گفت: بر اساس این آمارها، میزان ثبت ازدواج در چهار ماهه نخست سال جاری به نسبت چهارماه ابتدایی سال قبل با رشد قابل توجهی روبرو شده است.

صفایی یادآور شد: بر اساس آمار موجود، میزان ثبت طلاق در چهارماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

"علی" و "فاطمه" دارای بیشترین فراوانی اسمی در جم

وی بیشترین اسامی استفاده شده برای متولدین 4 ماه نخست 92 در پسران را ، "علی" و در دختران، "فاطمه" عنوان کرد و افزود: فراوانی این اسامی نشان از باورهای عمیق مذهبی و دینی مردم شهرستان جم دارد.

رئیس ثبت احوال جم ابراز داشت: همکاری مردم در ثبت وقایع حیاتی بسیار مهم و ارزشمند است و از تمام توان و ظرفیت موجود برای بهبود شرایط همکاری مردم بهره می‌بریم.

صفایی گفت: اعلام و ثبت به موقع وقایع حیاتی امری مهم است که مردم باید دقت لازم را به این امر داشته باشند و نباید کم‌کاری در این عرصه صورت گیرد./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.