معاون تربیت‌ بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از برگزاری اولین دوره مسابقات دانش‌آموزان سراسر کشور در خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران کیومرث هاشمی در نشست خبری اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی سراسر کشور، بیان کرد: 2 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی سراسر کشور در نیمه اول شهریور ماه در پنج رشته ژیمناستیک، شنا، طناب‌زنی، تنیس روی میز و دو و میدانی در باغرود نیشابور به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: در بخش پسران مسابقات 2 تا 7 شهریور ماه و در بخش دختران مسابقات 9 تا 14 شهریور ماه برگزار می‌شود.

هاشمی بیان کرد: در یک حرکت جدید و با هماهنگی فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای، مسابقات پهلوانک‌ها نیز ویژه دانش‌آموزان با شرکت 10 استان برگزار خواهد شد، تا دانش‌آموزان مهارت‌های فردی خود را در این رشته به نمایش بگذارند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کشور ایران طی 64 سال حضور در المپیک تنها در چهار رشته کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو و دو و میدانی موفق به کسب مدال شده است، اظهار کرد: در رشته‌های پایه نتوانسته‌ایم مدال کسب کنیم.

هاشمی ادامه داد: هیچ رشته‌ای نمی‌تواند مدال‌آور باشد مگر توسعه یابد و مسیر توسعه رشته‌های ورزشی در آموزش و پرورش است.

در 33 سال گذشته ورزش در مقطع ابتدایی تعطیل بوده است

هاشمی با بیان اینکه مهم‌ترین دوره برای ایجاد فعالیت‌های ورزشی دوره ابتدایی است، خاطر نشان کرد: طی 33 سال گذشته ورزش در مقطع ابتدایی تعطیل بوده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته به دلیل نبود نیروی متخصص، تربیت‌بدنی در آموزش و پرورش درحاشیه بوده است، بیان کرد: با یک حرکت ضربتی 34 هزار مربی تربیت‌بدنی برای دانش‌آموزان با مدارک فوق لیسانس از اوایل سال 89، در سراسر کشور به کار گرفتیم که از این تعداد 15 هزار مربی در مقطع ابتدایی به کار گرفته شدند و سهم خراسان رضوی از این تعداد یکهزار مربی متخصص بوده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در مقطع ابتدایی به دنبال قهرمان پروری نیستیم بلکه هدف ما توسعه رشته‌های ورزشی و تعریف حداقل‌هایی از این رشته‌ها برای دانش‌آموزان بوده است؛ طوری برنامه‌ریزی شده است که دانش‌آموز پس از 12 سال تحصیل با 12 رشته ورزشی متفاوت آشنا می‌شوند.

هاشمی اذعان کرد: طرح ملی رشته بسکتبال برای دانش‌آموزان مقطع هفتم از سال تحصیلی آینده اجرا می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص رشد فضاهای ورزشی کشور عنوان کرد: پیش از این کل استخرهای آموزش و پرورش 46 استخر بود که ما ساخت 400 استخر دیگر را آغاز کرده‌ایم و اکنون 80 استخر به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

هاشمی با بیان اینکه موضوع سرانه برای فضای ورزشی در سطح دنیا منسوخ شده است، تصریح کرد: امروزه نسبت به گذشته از نظر فضای ورزشی پیشرفت زیادی داشته‌ایم، چشم‌انداز در نظر گرفته شده ساخت چهار هزار سالن ورزشی در کشور بود که ساخت سه هزار سالن شروع شده است و از این تعداد یکهزار سالن به بهره‌برداری رسیده است در صورتی که تا قبل از این کل سالن‌های ورزشی کشور 1350 سالن بود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تعداد خیرین مدرسه‌ساز بسیار بیشتر از خیرین سازنده سالن‌های ورزشی است، خاطر نشان کرد: کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند اکثرا از زمینه ورزشی و تمکن مالی برخوردارند و تا به حال 550 سالن ورزشی کشور توسط خیرین ساخته شده است.

ناهنجاری قامتی دانش‌آموزان

هاشمی بیان کرد: علل به وجود آمدن ناهنجاری قامتی و شیوع آن بین دانش‌آموزان عادات غلط بدنی است که در این خصوص هزار پایگاه اصلاح ناهنجاری‌های قامتی دانش‌آموزان در سراسر کشور احداث شده که از این تعداد 47 پایگاه در خراسان رضوی فعالیت دارند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حرکت‌های تحولی که در چهار سال گذشته در زمینه تربیت‌بدنی و ورزش مدارس انجام شد، گفت: زیرساخت‌هایی به وجود آمده و اکنون نیاز است این فعالیت‌ها استمرار داشته باشد و از لحاظ کیفی رشد کند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: خراسان ، ناهنجاری ، عادات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.