استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: وضعیت اقتصادی کشور با توجه به راهبردهای دولت در حال تغییر است و برخی افزایش قیمت‌ها نیز ناشی از این احساس مسأله است اما در شرایط کنونی که تغییری در سیاست‌های اقتصادی رخ نداده است، هیچ افزایش قیمتی قابل قبول نیست و باید با تشدید نظارت‌ها، مانع از آن شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، «احمد علیرضابیگی» در جلسه‌ی ستاد تنظیم بازار استان، گفت: پیش‌بینی می‌شود با اعلام سیاست‌های اقتصادی دولت از جمله تثبیت نرخ ارز، شاهد برخی افزایش قیمت‌ها خواهیم بود که باید در خصوص تبعات این اتفاق و کنترل بازار پیش‌بینی‌های لازم شود.

وی با تاکید بر کنترل ذخیره‌ی کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی و نظارت بر توزیع آنها، خاطرنشان کرد: با اعلام برنامه‌های اقتصادی دولت جدید در روزهای آینده، وضعیت روشن‌تر می‌شود با این حال باید برای سخت‌ترین شرایط، پیش‌بینی‌های لازم شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که نهادهای مسوول باید آخرین برآوردها را با توجه به سیاست‌های اقتصادی دولت تهیه کنند که این برآوردها، مبنای کنترل بازار شود، افزود: تا آن زمان، تغییری در قیمت کالاها متصور نیست و باید نظارت بر بازار تشدید شود تا سودجویان از وضعیت به وجود آمده، سوء استفاده نکنند.

علیرضابیگی با تاکید بر پیش‌بینی و اتخاذ ساز و کارهای مناسب برای مقابله با افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، اظهار کرد: افزایش بی‌رویه قیمت برخی کالاهای اساسی مانند گوشت مرغ، منطقی و قابل قبول نیست و باید برای این موضوع راهکاری اندیشیده شود.

وی با تاکید بر ضرورت همراهی تولیدکنندگان داخلی در تامین کالاهای مورد نیاز مردم و کنترل بازار، گفت: تولیدکننده‌ی داخلی باید احساس کند که اگر همراهی لازم را نداشته باشد ناچاریم واردات داشته باشیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ضرورت پیگیری جدی مطالبات کشاورزان یادآور شد: بنا به اعلام شرکت غله، تا پایان فصل برداشت می‌توانیم حجم برداشت را به 170 هزار تن برسانیم بنابراین در تامین نان، مشکلی نداریم و افزایشی برای قیمت نان تصور نمی‌کنیم.

علیرضابیگی تصریح کرد: بازار استان مشکلی در تامین کالاهای اساسی، مواد اولیه صنعت و مصالح ساختمانی ندارد.

عظمایی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی هم در این جلسه گزارشی از وضعیت بازار و موجودی انبارهای ذخیره کالای استان ارایه کرد و سپس اعضای جلسه در خصوص موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر کردند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: قیمت ، افزایش ، تبریز ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.