عنوان اپتومتري براي اين رشته مناسب نيست لفظ اپتومتري قطعا محدوديت هايي را به دنبال دارد در صورتي که متخصصان اين رشته علاوه بر تجويز و ساخت عينک توانبخشي و فيزيوتراپي عضلات چشم را نيز انجام مي دهند و فيلد وسيعي را پوشش مي دهند. تغيير اين نام مي توان حيطه متخصصان در اين رشته را مشخص کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر ابراهيمي ، رييس دانشکده توانبخشي دانشگاه علوم پزشکي ايران در شانزدهمين کنگره سراسري علمي اپتومتري ايران گفت: يکي از رشته هاي کارشناسي که در کنار رشته چشم پزشکي آمده است رشته بينايي سنجي  است اين رشته جايگاه بي بديلي در جامعه داشته و خدمات پيشگيرانه و درماني و توانبخشي انجام مي دهد.

وي افزود: به گونه اي است که رشته کارشناسي بينايي سنجي و فيزيوتراپي بعد از رشته هاي پزشکي و دکتراي حرفه اي پر داوطلب ترين رشته ها است. عنوان اپتومتري براي اين رشته مناسب نيست لفظ اپتومتري قطعا محدوديت هايي را به دنبال دارد در صورتيکه متخصصان اين رشته علاوه بر تجويز و ساخت عينک توانبخشي و فيزيوتراپي عضلات چشم را نيز انجام مي دهند و فيلد وسيعي را پوشش مي دهند. تغيير اين نام مي توان حيطه متخصصان در اين رشته را مشخص کند.

رييس دانشکده توانبخشي دانشگاه علوم پزشکي ايران اظهارکرد: يکي از اشکالاتي که در عرصه اپتومتريست ها وجود دارد وجود انجمن هاي صنفي و علمي در اين عرصه است. ما يک خانواده هستيم و بايد از علايق و سلايق دست بکشيم و يک انجمن قوي علمي تشکيل دهيم، ما اين کار را در فيزيوتراپي انجام داديم و يک انجمن علمي کشوري راه اندازي کرده ايم./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار