اجرای طرح کاداستر اراضی و حدنگاری جزو برنامه های مهم اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان طی امسال است.

به گزارش خبرنگار باشگاه  خبرنگاران زنجان ،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان این مطلب گفت: اکنون بیش از 30 میلیارد تومان طرح مطالعه شده در بخش آبخیزداری به پایان رسیده این طرحها بیشتر در مناطق سیل خیز از جمله زنجان، طارم و ماهنشان انجام شده و یک سری طرحهای پخش سیلاب نیز در ابهر، خرمدره و زنجان مطالعه شده است.

 اسکندری تخصیص اعتبار برای اجرای طرح های آبخیزداری را در کاستن بحران آب در مناطق مختلف استان ياداور شد و درباره ماحصل اجرای این طرحها افزود:  حفاظت از خاک و آب،جمع آوری هرز آب ها، کنترل سیلاب ها،کاهش خسارات سیل ها،تقویت سفره های آب زیر زمینی،کاهش میزان فرسایش و رسوبات وارده به سدها و شبکه های آبیاری،بهبود شرایط زیست محیطی حوزه های آبخیز و در نهایت بهبود و توسعه منابع آب ، خاک و پوشش گیاهی از دیگر مزایای اجرای طرحهای آبخیز خواهد بود.

 وی   با اشاره به تخصیص بیش از  94 هکتار اراضی ملی برای ساخت پالایشگاه زنجان تصریح کرد: این میزان زمین در قالب واگذاری در کمیسیون طرحهای غیرکشاورزی در منطقه دالکی و فیله خاصه برای پروژه عظیم پالایشگاه زنجان تخصیص یافت.

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ساخت پارک جدید در زنجان،توسعه فضای سبز حاشیه اتوبان زنجان- قزوین و نیز تشکیل یگان حفاظت مقابله با حریق و اراضی ملی را از برنامه های مهم این اداره کل اعلام کرد./ب


برچسب ها: طرح ، کاداستر ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.