مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: طرح واکسیناسیون سراسری و همزمان بیماری تب برفکی در آذربایجان‌شرقی پایان یافت.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، زندیه در جمع خبرنگاران افزود: بيماري تب برفكي يكي از مهم‌ترين بيماري‌هاي دامي از لحاظ ضرر و زيان اقتصادي بالا براي دامداران و صنعت دامپروري است.

وی افزود: در فاز 28 طرح رایگان و سراسری واکسیاسیون تب برفکی 300 هزار رأس گاو، گوساله و گاومیش واکسینه شدند که از این تعداد 215 هزار راس توسط بخش خصوصی(با نظارت اداره کل) و 85 هزار راس توسط بخش دولتی مایه کوبی شده اند.

وی تاکید کرد: بیماری تب برفکی یکی از بیماری های مهم ویروسی و واگیر دار دام های اهلی و وحشی بوده و همه گیری این بیماری گاهی باعث ایراد خسارات و تلفات سنگین می شود.

وی افزود: به دنبال برخی تغییرات جزئی در برنامه کنترل و پیشگیری از بیماری تب برفکی از سوی سازمان دامپزشکی کشور مقرر شده تا هر سال واحدهای صنعتی دامداری سه بار و واحدهای روستایی و بومی نیز هر ساله دو بار زیرپوشش برنامه واکسیناسیون قرار گیرند.

زندیه خاطرنشان کرد: در حال حاضر با اعمال این تغییرات، بیماری در استان تحت کنترل بوده و تعداد کانون‌های بیماری به شدت کاهش یافته و محدود شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی از دامداران، دامپروران و روستاییان درخواست کرد تا با رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای از بروز و شیوع بیماری در بین دام‌های خود جلوگیری کنند./ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.