رسانه هاي آمريكايي معتقدند كه ايران به كعبه فيلمسازان ضد امپرياليسم تبديل شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران حاضر در دومين نشست جشنواره بين المللي فيلمسازان مستقل " افق نو" با حضور افرادي چون نادر طالب زاده دبير جشنواره، غلامرضا منتظمي دبير كنفرانس بين المللي جشنواره و يزدان عشيري مدير روابط عمومي در سالن كنفرانس رسانه هاي تصويري برگزار شد.  

در ابتدا يزدان عشيري مدير روابط عمومي جشنواره ضمن تشكر از حضور خبرنگاران در خصوص رويكرد دومين جشنواره بين المللي فيلمسازان مستقل "افق نو" گفت: دومين جشنواره بين المللي فيلمسازان مستقل " افق نو" از تاريخ 12 تا 16 شهريور ماه در تهران برگزار مي شود و اين جشنواره با توجه به موفقيتهايي كه سال گذشته بدست آورد امسال با شكوه تر از قبل به برگزاري آن خواهد پرداخت.  

"عشيري" در خصوص تحليل آمريكايي‌ها نسبت به رويكرد فيلمسازي در ايران ادامه داد: رسانه‌هاي آمريكايي معتقدند كه ايران تبديل به كعبه فيلمسازان ضد اپرياليسم شده است كه اين خود قدمي بزرگ در جهت پيشرفت ايران در جهان است كه توانسته با توليد آثارش جهان را به اين تفكر برساند.

همچنين نادر طالب زاده دبير جشنواره در ادامه اين بحث اظهار داشت: خوشحالم كه باز فرصتي پيش آمد تا يك فصل فرهنگي و بين المللي كه مهم ترين جمعه در فرهنگ كشور است مجدد شاهد بر پايي آن هستيم.  

وي افزود: در اين جشنواره از مهمانان صاحب نامي كه در راديو، تلويزيون، سايتها، جملات و همچنين محققان مطرح جهان دعوت به عمل آوردم كه در بيداري اسلامي اخير فعاليتهاي چشم گيري داشتند.  همچنين دومين كنفرانس بين المللي متفكران و صاحب نظران سينمايي مستقل" افق نو" همزمان با جشنواره بي المللي فيلمسازان مستقل "افق نو" در تهران برگزار خواهد شد.  

وي تصريح كرد: اين كنفرانس با همكاري سازمان سينمايي كشور قصد دارد با گرد هم آوردن متفكران و دانش پژوهان ايران و جهان به تجزيه و تحليل سينماي جهان و مسائل روز مربوطه، اجتماعي و سياسي به خصوص موضوعات حول محور تغييرات اخير كه در آمريكا، اروپا و كشورهاي اسلامي رخ داده است، مي پردازد.  

طالب زاده در خصوص آثار ارائه شده عنوان كرد: تا كنون 212 اثر داخلي و 27 اثر خارجي در ابعاد بلند و كوتاه و متوسط به دبير خانه ارائه شده كه فيلمسازان مستقل تا پايان مرداد مي توانند آثارشان را ارسال كنند. /ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار